×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نسخه های گیاهی ضد فشارخون بالا

فشار خون بالا یکی از بیماری هایی است که افراد زیادی به علل مختلف درگیر آن هستند است. علاوه بر داروهایی که به طور معمول از طرف پزشکان تجویز می‌شود، راه‌های مختلفی هم هست که با رعایت آنها می‌توانید به کنترل این بیماری کمک کنید؛مثلا داروهای گیاهی.

در زیر چند تا از این نسخه های گیاهی را مشاهده می فرمایید. لازم به ذکر استکه مصرف و تجویز این نسخه ها حتما می بایست تحت نظر پزشک یا متخصص طب سنتی صورت پذیرد.

نسخه شماره ۱

دارو : برگ گل و گل زالزالک ( Crataegus monogyna) مقدار مصرف : ۲ تا ۴ گرم طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۲

دارو : دانه و برگ شنبلیله ( Trigonella foenum -graecum) مقدار مصرف : ۲ تا ۵ گرم و حتی تا ۱۰ گرم طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۳

دارو : پیاز گیاه سیر ( Allium sativa) مقدار مصرف : ۲ تا ۴ گرم طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید. ( یا روز ۳تا ۴ عدد پیاز را همراه غذا میل کنید )

نسخه شماره ۴

دارو : برگ و ساقه گیاه دارواش ( Viscum album ) مقدار مصرف : ۲ تا ۴ گرم طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۵

دارو : ساقه و برگ جعفری ( Apium petroselinum) مقدار مصرف : ۲ تا ۴ گرم طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۶

دارو : تخم کرفس ( Apium graveolens) مقدار مصرف : ۲ تا ۴ گرم طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

نسخه شماره ۷

دارو : برگ درخت زیتون ( Olea europea L) مقدار مصرف : ۳ تا ۵ گرم طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.