×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمر هندی مناسب برای مشکلات گوارشی

تمر هندی که از Tamaria Hindi مشتق شده به معنای میوه هندی می باشد. تمر هندی درختی است از خانواده بقولات (نخود) با نام علمی Tamarindus indica بلند که منشا آن از هند و آفریقای شمالی بوده است ولی امروزه در بیشتر مناطق گرمسیر دنیا پرورش می یابد . برگهای آن متناوب و مرکب شامل ۱۰ تا ۲۰ جفت برگچه فشرده و نزدیک بهم است . گلهای آن به رنگ زرد مایل به قرمز و به شکل خوشه در انتهای ساقه ظاهر می شود .

طعم این میوه زمانی که خوب نرسیده بسیار ترش است و هر چه بیشتر می‌رسد شیرین‌تر می‌شود و بچه‌ها آن را به عنوان تنقلات می‌خورند. میوه‌های این گیاه سرشار از ویتامین C است و برای درمان اسکوربوت و سرماخوردگی مفید است.

دکتر محمدحسن انتظاری عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص ارزش غذایی این میوه گفت: مهم‌ترین ترکیبات شناخته‌شده در تمر هندی، ترکیبات اسیدی اسیدسیترین، مالیک و تارتاریک و موادمعدنی چون پتاسیم و مقدار کمی پکتین است. البته این میوه حاوی کاروتن، ویتامین و برخی فلانوییدها و منبعی از آنتی‌اکسیدان‌ها نیز است و می‌تواند جایگزین خوبی برای ویتامین c ب

تمر هندی Tamarindus indica

تمر هندی

ه شمار برود. مصرف این میوه برای افرادی که مشکلات خفیف گوارشی دارند و همچنین رفع حالت تهوع (البته به مقدار متعادل) توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با هشدار اینکه تمر هندی‌هایی که شبیه مارمالاد در بسته‌بندی‌های غیربهداشتی و بدون برچسب نام و نشان محصول و شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت عرضه می‌شوند، نه‌تنها ارزش غذایی ندارند بلکه از نظر بهداشتی نیز مصرف آن‌ها به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، گفت: درصورتی‌که تمایل به مصرف تمر هندی دارید بهتر است میوه آن را که در میوه‌فروشی‌ها فروخته می‌شود تهیه و مصرف کنید البته مصرف این محصول باید به‌صورت تفننی باشد نه یک عادت همیشگی.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.