×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی ایجرود توسعه می‌یابد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، علی داداشی اظهار داشت: اداره منابع طبیعی ایجرود با همکاری معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان پروژه‌ جنگلداری به سطح نزدیک به ۴۰ هکتار در روستای خوئین این شهرستان را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به انجام عملیات بادام کاری در اراضی ملی ایجرود با توجه به بحران آب تصریح کرد: با هدف همراه کردن روستائیان با پروژه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و ارتقا وضعیت اقتصادی آنان کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی ایجرود توسعه می‌یابد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود ابراز کرد: به منظور جامه عمل پوشاندن به برنامه یاد شده تاکنون گل محمدی(ص) در بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی روستای خوئین شهرستان ایجرود کشت شده است.

وی منابع طبیعی را از جمله ثروت‌های حائز اهمیت برای تمامی نسل‌ها عنوان کرد و افزود: منابع طبیعی علاوه بر ایجاد تعادل بوم شناختی، سبب ایجاد درآمد و توسعه مناطق روستایی می‌شود که با توجه به خشکسالی‌ها، فرسایش خاک و تخریب‌‌های بی‌رویه اراضی ملی توسط متصرفان و آزمندان و بهره‌برداری‌های نامناسب و سایر، حفاظت از این عرصه‌ها امری لازم و ضروری است.

داداشی حفظ، احیا و توسعه اراضی ملی را از جمله وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود دانست و خاطرنشان کرد: در راستای عمل به این هدف کاشت بذر یونجه دیم در اراضی ملی این شهرستان اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر مدیریت آب و حفظ منابع طبیعی به ویژه خاک گفت: تمامی برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان و به تبع آن اداره منابع طبیعی شهرستان ایجرود با هدف حفظ خاک، آب و سایر منابع طبیعی انجام می‌شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود تصریح کرد: به منظور خسارت ندیدن کشاورزان اراضی ملی که مورد کشت و زرع قرار گرفته به تجهیزاتی نظیر موتور برق برای آبیاری مجهز شده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.