×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه ریزی برای تولید داروی گیاهی پروستات و دیابت از عدس الملک توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، بختیاری مدیرعامل شرکت شهد آرا کاسپین گفت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در ارتباط صنعت و دانشگاه و اجرایی کردن طرح ها و ایده های جوانان و مستعد و خوش فکر کشورمان دارند.

وی اضافه کرد: در ابتدا در سال ۸۵ با سه نفر فعالت خود را در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین آغاز کردیم و در سال ۸۹ عضو شرکت های دانش بینان شدیم و امروز با افتخار توانسته ایم با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۲۰ نفر وابسته در شبکه ضمن راه اندازی واحد تحقیق و توسعه شرکت اولین لوسین گیاهی را برای جلوگیری از ریزش مو به کشور عرضه کنیم تا در خدمت سلامت جامعه باشد.

وی یادآورشد: استان قزوین در زمینه گیاهان دارویی استعداد و ظرفیت بسیار خوبی دارد که این قابلیت در منطقه الموت بسیار قابل توجه است و نخبگان و جوانان خوش فکر این شرکت تلاش می کنند با استفاده از گیاهان دارویی محصولاتی برای تامین سلامت مردم اختراع کرده و به کشور ارائه کنند.

بختیاری تصریح کرد: با جذب ۴۵ دانشجوی فوق لیسانس زمینه بهره مندی از استعدادهای درخشان و نخبگان جوان استان و کشور در فعالیتهای مرتبط با سلامت جامعه فراهم شده و امیدواریم در آینده نیز با ارائه اختراع در زمینه های گوناگون رسالت علمی خود را در جامعه ادا کنیم.

بختیاری ادامه داد: جوانان مبتکر و مخترع این شرکت توانسته اند نام خود را به عنوان مخترع اولین گیاه رشد مو ثبت کنند و با انجام تحقیقات چند ساله بزودی داروی گیاهی ضد دیابت و درمان پروستات تولید و عرضه خواهد شد.

توسعه صادرات غیر نفتی ضروری است

بختیاری که توانسته محصول شرکت دانش بنیان خود لوسیون ضد ریزش مو را تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کند تصریح کرد: افتخار می کنیم که تولیدات ما توانسته در مقابل کشورهای صاحب برند و شاخص محصولات بهداشتی و دارویی جایگاه خاصی داشته باشد و امروزه در کشورهای اروپایی محصولات ما عرضه شده است.

وی اضافه کرد: داروهای گیاهی ما در کشورهای لندن، بلژیک، انگلستان، فرانسه، کانادا مورد توجه قرار گرفته و وارد بازارهای اروپایی شده و به عنوان یک برند نام ایران را در محصولات درمانی دارویی پرآوازه کرده است.

راه اندازی کشت و صنعت شرکت دانش بنیان

بختیاری یادآورشد: با توجه به کمبود برخی گیاهان دارویی در ایران و ضرورت واردات آن درصددیم شرکت توسعه کشت و صنعت را در قزوین راه اندازی کنیم تا بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز خود را برای تولید داروهای گیاهی تامین کنیم.

گیاهان دارویی

 داروی درمان دیابت و پروستات تولید می شود

این مخترع برتر استان تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ اختراع توسط شرکت دانش بنیان شهد آراء کاسپین قزوین در دست کار است که هفت اختراع اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: در شش ماه آینده دو داروی مهم درمان دیابت و پروستات تولید و به بازار عرضه خواهد شد که خبر خوبی برای اینگونه بیماران خواهد بود.

وی افزود: این داروها با استفاده از گیاهان دارویی منطقه الموت بویژه گیاه «عدس الملک» در حال تولید است که این دارو میتواند نام ایران اسلامی را در جهان و تولیدکنندگان دارو دوباره مطرح کند.

نکته مهم: انتشار این خبر به معنای تأیید ادعاهای مطرح شده در متن خبر نبوده و تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی صورت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.