×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بادرنجبویه، آرامبخش طبیعی و مسکن اعصاب و قلب

بادرنجبویه Melissa officinalis

بادرنجبویه Melissa officinalis

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر لیلا شیر بیگی متخصص طب سنتی درباره خواص بادرنجبویه این چنین می گوید: بهبود وضعیت کبد از خاصیت‌های این گیاه است که می‌تواند منجر به کاهش چربی‌های کبد شود. نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد این گیاه ظرفیت چربی، کلسترول و تری‌گلیسرید را تنظیم می‌کند. علاوه بر این، این گیاه خواب‌آور، آرام‌بخش است و باعث کاهش اضطراب، بهبود خلق و خو می‌شود و مفرح و شادی‌بخش است.

تأثیر این گیاه بر دستگاه گوارش هم تأیید شده و افرادی که ناراحتی‌های گوارشی با منشاء عصبی دارند، یک تقویت کننده، به ویژه برای تقویت معده به شمار می‌رود و دردهای ناشی از نفخ و ورم معده را بهبود می‌بخشد.شیربیگی گفت: مصرف بادرنجبوبه در افرادی که دچار کم‌کاری تیرویید هستند و داروی تیرویید مصرف می‌کنند می‌تواند باعث ایجاد اختلال در نتایج آزمایش‌ها شود به همین دلیل باید قبل از آزمایش برای مدت یک ماه مصرف آن را قطع کنند.

وی با تاکید بر این مساله که مصرف این گیاه ممکن است در برخی افراد باعث بروز حساسیت شود، گفت: از آنجا که هر فردی ممکن است به هر دارویی گیاهی حساسیت داشته باشد، بهتر است هفته‌ای دو بار دمنوش این گیاه را برای مدت دو هفته بنوشید. اگر با نوشیدن آن دچار حساسیت نشدید و وضعیت بهتری پیدا کردید سپس به تدریج تعداد دفعات آن را بیفزایند و در نهایت به روزی یک فنجان در روز برسانید. می‌توانید برای یک ماه، روزانه یک بار از دمنوش بادرنجبویه استفاده کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.