×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کنگره بین المللی طب مکمل در مشهد برگزار می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، دکتر عبد الله بهرامی روز سه شنبه در نشست خبری در تالار هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: مطابق با توصیه های سازمان بهداشت جهانی در رابطه با تلفیق دو طب کلاسیک و مکمل و پیشنهاد الگو قرار دادن چین به همه کشورها در این زمینه اولین کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین با حضور متخصصین خارجی و داخلی در مشهد برگزار می شود.

رئیس کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین ادامه داد: تقریبا ۱۰۰ رشته طب مکمل در دنیا وجود دارد و تعدادی از این رشته ها از جمله طب سنتی ایران، هومیوپاتی و طب سنتی چین از وزارت بهداشت مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وی گفت: استفاده از طب مکمل در راستای پر کردن خلاء های طب کلاسیک و کاستن از هزینه های درمان است و نیاز جوامع امروزی داشتن یک طب جامع می باشد که شیوه های مفید درمان را از شاخه های مختلف درمانی دنیا اخذ نماید.

بهرامی در ادامه افزود: با اخذ کارهای مفید ثابت شده ازرشته های مختلف درمانی در دنیا و با در نظر گرفتن فاکتورهای ارزان بودن و مفید بودن و نیز نداشتن عوارض و در دسترس بودن می توان یک طب کامل ایجاد کرد.

ارتقای سلامت در پرتو تعامل طب مکمل و طب کلاسیک

در ادامه این نشست دکتر حمید رضا بهرامی نیز گفت: کشور چین به عنوان یک نمونه موفق در جهانی ساختن طب سنتی و بومی است و می تواند الگوی بسیار مناسبی در جهت ایجاد تعامل طب مکمل و کلاسیک در کشور ما باشد.

دبیر علمی کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین در ادامه یادآور شد: شعار کنگره ارتقاء سلامت در پرتو تعامل طب مکمل و طب کلاسیک است و اگرچه بستر ساز اصلی سلامت در هر جامعه ای طب کلاسیک می باشد اما استفاده از طب مکمل در جهت رفع خلاء های درمانی ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه طب مکمل حرف های زیادی برای گفتن دارد افزود: در همین راستا از چهره های علمی بین المللی در این کنگره دعوت به عمل آمده است تا در جهت بهبود و پیشرفت درمان در کشور از تجارب آنها استفاده نماییم.

بهرامی در ادامه محور های مختلف کنگره را بهداشت و پیشگیری و آموزش برشمرد و افزود: شاخه های مختلف درمان از جمله گیاهان داروئی، ماساژ درمانی، موسیقی درمانی، طب سوزنی و آوا درمانی نیز در این کنگره بررسی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ ماه از فعالیت رسمی کنگره می گذرد گفت: در این مدت ۱۲۰ مقاله و ۳۰۱ ثبت نام داشتیم و اساتید طب کلاسیک و اساتید شاخه های مختلف طب مکمل در روزهای ۱۵ تا ۱۷ در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان مقاله ها از اواخر سال گذشته شروع شده است گفت: ۱۹ درصد شرکت کنندگان کسانی هستند که به صورت تخصصی کار طب مکمل را انجام میدهند و مابقی متخصصین طب کلاسیک و یا عمومی هستند.

دبیر علمی کنگره در ادامه گفت: از ۱۰ نفر از اساتید صاحب نظر خارجی نیز به صورت رسمی دعوت به عمل آمده است که این اساتید از کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، استرالیا، چین و هند می باشند.

بهرامی در انتها افزود: در این کنگره تاکید ما بیشتر بر روی مستندات است چرا که طب مکمل و سنتی نیاز دارد تا با زبان علمی جایگاه خودش را پیدا کند و بنابر این تمرکز ما در کنگره بر این مساله است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.