×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
تولید داروهای گیاهی به سلطه کشورها در حوزه سلامت پایان می‌دهد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از خانه ملت، عابد فتاحی با اشاره به مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واردات دارو به‌ویژه مواد اولیه ساخت دارو، تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون صنایع داروساز به‌علت نبود مواد اولیه برای ساخت داروهای تولید داخل با مشکل روبه‌رو هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت‌های به‌القوه کشور در کشت و تولید داروهای گیاهی، افزود: رشد انواع گیاهان دارویی از دیرباز مورد توجه طبیبان بوده است، به‌صورتی که این گیاهان هم‌اکنون هم یکی از اقلام صادراتی به خارج از کشور است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون بخش عمده‌ای از گیاهان دارویی به خارج از کشور صادر می‌شود، یادآور شد: متأسفانه به‌علت نبود صنایع تبدیلی این محصولات به خارج از کشور صادر و پس از فرآوری و تولید دارو به کشور فروخته می‌شود.

این نماینده مجلس نهم، درباره فواید استفاده از گیاهان دارویی در کشور، توضیح داد: کاهش عوارض دارویی، گرایش بالای مردم به داروهای گیاهی و قیمت مناسب از مهم‌ترین فواید استفاده از این گیاهان است.

فتاحی با اعلام اینکه تولید داروهای گیاهی باید به یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی تبدیل شود، گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون مهم‌ترین موضوع حوزه سلامت تأمین ارز واردات دارو است، سران سه قوا باید با برگزاری نشست‌هایی روند تعیین ارز را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از صنعتی‌سازی گیاهان دارویی موجب کاهش وابستگی به کشورهای خارجی می‌شود، یاد‌آور شد: تحقق این موضوع موجب جلوگیری از خروج ارز و افزایش توانمندی ایران می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خودکفایی در تولید داروهای گیاهی را از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: وزارت بهداشت و درمان باید برای توسعه این حوزه اعتبار مناسبی را اختصاص دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.