×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، هاشم ولی‌پورمطلق اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای ۸۰۰ گونه گیاهان دارایی است که از این تعداد ۳۰ گونه در استان کشت و کار می‌شوند و سطح زیر کشت گیاهان دارویی خراسان جنوبی کشت شده در سال گذشته ۱۰۸ هزار و ۳۵۱ هکتار است که از این میزان در سال گذشته یک هزار و ۹۵۰ تن محصول برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۱۰۴ هزار و ۳۰۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی با تولید نزدیک به ۲۰۲ تن با پوشش گیاهی دارویی است و بیشترین سطح مربوط به شهرستان طبس است.

ولی‌پور مطلق افزود: امسال تولید گیاهان دارویی با وجود بارندگی ۲٫۵ درصد افزایش داشته است و ۶۰ درصد از گیاهان دارویی خراسان جنوبی به استان‌های خراسان رضوی، تهران و سیستان و بلوچستان به ارزش ۲۰ میلیارد ریال صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۳ کارخانه بزرگ صنعتی و نزدیک به ۳۰ کارگاه عرق‎گیری صنعتی وجود دارد که جهاد کشاورزی از این کارخانه‌ها حمایت‌هایی از قبیل ارائه تسهیلات بانکی و مشاوره و راهنمایی می‌کند.

ولی‌پورمطلق افزود: عدم شناسایی کامل گیاهان دارویی منطقه، خرید و فروش گیاهان دارویی، کمبود اعتبار لازم در زمینه مطالعه و اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، بازار نامناسب و نبود خرید توافقی، عدم شناخت کشاورزان از گیاهان دارویی، کمبود نیروی انسانی متخصص در زمینه گیاهان دارویی و وجود دلالان در چرخه جمع‌آوری از مهم ترین مشکلات در زمینه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.