×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت ۱۰۰ واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان یزد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمدرضا عابدی در گفتگو با ایرنا در بافق عملکرد این محصولات را متفاوت خواند و افزود: پیش بینی می شود یکهزار و ۵۳ تن محصول گیاهان دارویی از این میزان سطح زیر کشت در استان یزد برداشت شود.

عابدی نعنا فلفلی ، مرزنگوش، شوید، شنبلیله، زیره سبز، گل گاو زبان و شیرین بیان را از مهمترین گیاهان دارویی تولید شده در استان برشمرد.

وی ، کشت زیره را را با ۱۹۰ هکتار به ترتیب شهرستانهای خاتم و بهاباد اعلام کرد و افزود: سایر شهرستانها بصورت پراکنده در کاشت انواع گیاهان دارویی فعال هستند.

عابدی خاطرنشان کرد: با عملکرد خوب امسال، پیش بینی می شود بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال عاید بهره برداران این بخش شود و انتظار داریم کشاورزان بیشتر شهرستان ها به کشت این گیاه روی آورند.

این مسوول خدمات ترویجی،آموزشی کاشت و برداشت و نحوه خشک کردن این گیاه، توزیع نهاده های کشاورزی از قبیل بذر و کو د را از مهمترین خدمات سازمان جهاد در طول دوره کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی به بهره برداران اعلام کرد.

وی همچنین از فعالیت ۱۰۰ واحد سنتی و مکانیزه فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان های استان یزد خبر داد و گفت : شهرستانهای تفت و مهریز از عمده نقاطی هستند که بیشترین عملکرد فرآوری را به خود اختصاص داده اند.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در این واحد ها فرآوری، استحصال عرقیجات و گلاب انجام می شود ، اضافه کرد : در سال جاری ۲۵۰ تن گل محمدی از ۶۷ هکتار زمین کشاورزی تولید شده است.

وی ادامه داد: از این میزان گل محمدی افزون بر ۹۰ تن گلاب تولید شده که علاوه بر مصرف در استان یزد، مازاد آن به سایر استان های کشور نیز صادر شده است.

عابدی در پایان به نیاز جامعه و روی آوردن به مصرف گیاه دارویی اشاره و تاکید کرد : این امر سبب شده است کشاورزان اراضی بیشتری را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دهند که این امر در راستای اقتصاد مقاومتی و به اقتصاد خانوار روستایی کمک کند.

بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری یزد قرار دارد.

اسفند ماه سال گذشته بیش از پنجهزار متر مزیع از اراضی شهرستان بافق به صورت پایلوت به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت و اکنون با فصل برداشت بالغ بر ۵۰۰ کیلو برگ خشک گیاه دارویی در این شهرستان تولید شده است.

گیاهان دارویی بستگی به تنوع آنها در بهمن ماه کشت می شود و از نیمه های اردیبهشت تا پایان خرداد برداشت از آنها آغاز و در بعضی از مناطق کار برداشت به اتمام رسیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.