×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید بیش از ۲۲۰۰ فرآورده گیاهی در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدحسن عصاره گفت: کارهای پژوهشی، تحقیقیاتی؛ آزمایشگاهی و بعضاً آزمونهای های حیوانی و بالینی فراوانی باید صورت تا ترکیبات گیاهی به عنوان دارو یا فراورده گیاهی قابل عرضه باشد که این افزایش نشان دهنده جهش چشمگیر در این زمینه است.

وی اظهار کرد: این اقدام بزرگ و مهم که در چند سال اخیر انجام گرفته است حاصل همت و تلاش محققان و پژوهشگران و برنامه ریزی مناسب مسوولان بوده که به نتیجه رسیده است.

عصاره به تاسیس و تقویت دانشکده های طب سنتی در چند نقطه کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هشت دانشکده و گروه آموزشی طب سنتی در دانشگاه های پزشکی در مقطع PhD مشغول تربیت پزشکان طب سنتی هستند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ایران با اشاره به اینکه پزشکان طب سنتی ترویج دهنده فرهنگ مکتب پزشکی ایرانی- اسلامی و استفاده مناسب از روش های گیاه درمانی هستند، افزود: پزشکان عمومی که تخصص طب سنتی دارند با تسلط بر پزشکی نوین و طب سنتی، می توانند در ارتقا سطح سلامت با هزینه کمتر و روشهای ساده تر نقش مهمی را ایفا کنند.

** حمایت های دولتی و سیاستگذاری مناسب عامل اصلی توسعه گیاهان دارویی

وی حمایت های دولتی، سیاستگذاری مناسب، تصویب قوانین و تدوین سند راهبردی گیاهان دارویی و طب سنتی را از مهمترین عوامل توسعه فعالیت در حوزه گیاهان دارویی برشمرد.

عصاره ادامه داد: با وجود این عوامل و پیگیری های دست اندرکاران این حوزه هرساله شاهد افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی و توجه ویژه به داروها و فرآوردهای گیاهی در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی ارتباط تنگاتنگی با طب سنتی دارد، افزود: مغفول ماندن طب سنتی ایران سبب شده تا تجویز داروهای گیاهی نیز به فراموشی سپرده شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ایران، احیا طب سنتی را عامل مهمی در نهادینه شدن مصرف داروها و فرآوردهای گیاهی اعلام کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.