×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی رشته طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر علی اصغر یعقوبی معاون آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از دانشجویان طب سنتی استان در تهران در حال تحصیل هستند که با پایان دوره تحصیلی به استان باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه با حضور این متخصصین در رشته طب سنتی، سال آینده عملا در استان مرکزی این رشته راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این افراد اعضای هیات علمی گروه را تشکیل خواهند داد و با حضور آنها می‌توان برنامه‌ریزی لازم برای جذب دانشجو و تامین بستر و زیرساخت‌ها را به انجام رساند.

یعقوبی تصریح کرد: خوشبختانه شرایط راه‌اندازی این رشته در استان فراهم است و از سال آینده با اتمام دوره تحصیلی این دانشجویان این ظرفیت بالقوه، بالفعل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو نفر در رشته طب سنتی و تعدادی در رشته‌های مرتبط همچون داروشناسی، گیاه‌شناسی، تاریخ علوم پزشکی و … در حال تحصیل هستند، افزود: با توجه به اینکه تکمیل گروه طب سنتی نیازمند افراد متخصص در رشته‌های مرتبط نیز هست، به همین جهت در رشته‌های دیگر نیز دانشجویانی در حال تحصیل هستند تا اعضای هیات علمی این گروه تکمیل شوند.

معاون آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی اراک با تاکید براینکه در این راستا از همکاری دانشگاه‌های دیگر و گروه فعال در این عرصه نیز استفاده خواهد شد، افزود: با حضور متخصصین در استان طی سال آینده جلساتی برای تشکیل گروه و تامین امکانات و استفاده از ظرفیت همه استان برگزار شده و نسبت به سنجش شرایط، امکانات و وضعیت موجود در راستای برنامه ریزی برای راه‌اندازی گروه و تامین امکانات مورد نیاز اقدام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.