×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت سازمان فنی و حرفه ای از طرح های آموزش گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، حمیدرضا خانپور با بیان اینکه این تفاهم نامه در ۶ ماده و با اعتبار سه ساله منعقد شده افزود: ایجاد اشتغال، تضمین و فراهم نمودن زمینه های فروش محصولات در رشته گیاهان دارویی و موارد وابسته از موضوعات اجرایی این تفاهم نامه است.

وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه آموزش های ویژه کوتاه مدت و کاربردی تخصصی درقالب طرح جدید آموزش بازار محور به عطاران ارائه می شود.

خانپور برنامه ریزی و نظارت بر فرآیند دوره های آموزشی بر اساس استانداردهای کوتاه مدت و کاربردی، پوشش بیمه حوادث کارآموزان، نظارت بر ارائه آموزش های مهارتی، بررسی صلاحیت عمومی و تخصصی مربیان، برگزاری آزمون های تئوری و عملی و صدور گواهینامه مهارت را ار تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران برشمرد.

مدیرکل آمورش فنی و حرفه ای استان تهران، بازسازی و نوسازی فضای آموزشی و ایجاد فضای مناسب برای عرضه محصولات قابل رقابت در بازار، بسترسازی تحقق آموزش های بازارمحور را از تعهدات موسسه گیاهان بان عنوان کرد.

وی افزود: هدایت کارآموزان آموزش دیده برای ورود به بازار کار واقعی، تامین تجهیزات و امکانات آموزشی، فراهم کردن مواد مصرفی، تامین مربیان واجد شرایط برابر با ضوابط و مقررات سازمان از دیگر این موسسه است.

خانپور در ادامه محصولات و گیاهان دارویی را جایگزین مناسبی برای برخی از فرآورده های شیمیایی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران یادآور شد: امروزه بسیاری از کشورها به دلیل عوارض داروهای شیمیایی، به استفاده از داروهای گیاهی روی آورده و ارائه آموزش های مهارتی در این زمینه موجب احیاء طب سنتی ایرانی خواهد شد.

وی با اشاره به تاریخچه طب سنتی درایران و ضرورت بهره گیری از این طب، خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم طب سنتی ایرانی و استفاده از گیاهان دارویی به دست فراموشی سپرده شود و در واقع گیاهان دارویی کمک شایانی به کاهش عوارض داروهای شیمیایی می نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.