×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گزارش ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی در کارگروه نقشه جامع علمی کشور ارائه شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، جلسه ۱۶۷ کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست دکتر منصور کبگانیان قائم مقام این ستاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در راستای اجرایی شدن سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی اختصاص داشت، گزارش این ستاد توسط دبیر آن ارائه شد.

دکتر عصاره دبیر توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در این گزارش گفت: یکی از اهدف سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، کسب سهم ۲۰ درصد ارزش بازار داروی انسانی و دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۴ توسط محصولات تأیید شده مبتنی بر داروهای گیاهی و محصولات طبیعی می‌باشد.

وی افزود: با حمایتهای این ستاد تعداد داروها و فرآوردهای گیاهی تولید شده در کشور در بخش انسانی از حدود ۸۰۰ قلم در اول سال ۹۳ به ۱۱۴۹ قلم و تعداد داروهای گیاهی مورد استفاده در دامپزشکی از حدود ۲۰ قلم در این مدت به حدود ۵۰ قلم رسیده است.

او ادامه داد: تعداد ۴۲۸ قلم داروی طب سنتی مجوز وزارت بهداشت را اخذ کرده و تعداد ۵۶ قلم داروی گیاهی با حمایت ستاد، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

دکتر عصاره گفت: تهیه و تدوین پیش نویس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از سال ۸۹ در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد و بصورت سند پیشنهادی به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه گردید.

وی در پایان افزود: این سند پیشنهادی پس از چند جلسه بررسی در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع تأیید و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه گردید که شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای سال ۱۳۹۲ این سند را تصویب کرد و هم اکنون با ابلاغ رئیس جمهور این سند لازم الاجرا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.