×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گردآوری گونه های به‌نژادی شده گل محمدی(ص) در صفادشت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان داروئی  به نقل از سایت شهرداری صفادشت، بوستان گل محمدی شهرداری صفادشت در قطعه زمینی از زمین‌های تفرجگاه یک‌صد هکتاری صفادشت ایجاد شد. کاشت این بوستان با گردآوری گونه‌های به‌نژاد در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ضلع شمالی تفرجگاه اجرا شد، فضای سبز شهرداری در حال تهیه طرح توسعه کشت گل محمدی تا سطح ۵ هکتار در این زمین‌هاست.

سید‌ابراهیم اجاق با اشاره به شرایط مناسب زمین و توان خوب گیاه گل محمدی در شرایط سخت تنش آبی، یکی از دلایل آزمایش پرورش این گیاه را به عنوان کشت جایگزین، با توجه به تغییرات ذخیره آب در سطح منطقه، دانست و گفت: اسانس‌گیری از گل‌های محمدی از دیگر برنامه‌های شهرداری برای درآمدزایی از این بوستان است.

وی اظهار کرد: فضای سبز شهرداری صفادشت همچنین در نظر دارد در گام‌های بعدی، به پرورش گیاهان دارویی سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه به عنوان کشت جایگزین بپردازد. پیش از این نیز فضای سبز شهرداری صفادشت اقدام به کشت گیاه زعفران کرده بود. تاکنون این گونه گیاهی خود را به خوبی با شرایط آب و هوایی منطقه هماهنگ داشته و اجرای طرح موفقیت آمیز بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.