×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمبود دستگاههای تولید داروهای گیاهی در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری کنگره گیاهان دارویی گفت: گیاهان دارویی پس از فرآوری باید به دارو تبدیل شود برای این مسئله، مراحل جدی و سخت‌گیرانه‌ای در کشور وجود دارد.
وی افزود: تعداد گیاهان دارویی ایران به اندازه کشورهای اروپایی نیست و سیاست‌های کشور در این زمینه با استانداردهای آمریکا مشابهت دارد. هم‌اکنون حدود ۱۰۰۰ گیاه دارویی در بازار دارویی کشور دیده می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: بعضی از داروهای گیاهی در لیست بیمه قرار دارد و تعدادی از آن‌ها بدون نسخه یا با تجویز پزشک در دسترس مردم قرار می‌گیرد. داروهای گیاهی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس، همسایه چون عراق و افغانستان و کشورهای شمالی مشترک المنافع با ایران صادر می‌شود.
مجاب تصریح کرد: علاوه بر آنکه گیاهان دارویی فرآوری شده، به کشورهای دیگر صادر می‌شود صادرات مواد خام این محصولات نیز جایگاه خاص خود را دارد. صادرات گیاهان دارویی از بازارچه‌های مرزی ایران نیز انجام می‌شود و تقویت صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی جزء سیاست‌های دولت است.
وی در خصوص پژوهش‌های گیاهان دارویی بیان کرد: محققین زیادی در کشور به فعالیت در زمینه گیاهان دارویی می‌پردازند و با توجه به آنکه تحقیق در این زمینه به رشته خاصی اختصاص نمی‌یابد تحقیقات زیادی در زمینه گیاهان دارویی می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در زمینه دستگاه‌های تولید داروهای گیاهی با مشکل مواجه هستیم ودرباره این زمینه کمبود داریم البته محققین ایرانی به طور کامل با محققین خارجی در زمینه پژوهش های گیاهان دارویی ارتباط دارند.
مجاب اظهار داشت: در سال ۹۴ بیش از ۴۰۰ آنالیز در پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی انجام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.