×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سیدرضا صمیمی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: آب و هوای مساعد و خاک مناسب شرایط رشد انواع گونه های گیاهی کوهی در این شهرستان را در فصول مختلف سال فراهم کرده است.

وی افزود: گردر، ازگند، متکینک، کردرواه، ایشرک، کنرتاک، پنیرباد، سهردمبلک، پمپورت، دولک، گیشتر، ماری هپیتک، کلپورگ، گز روغن، زیرک، دی دار، کرگ، چگرد، صداپ و ازبوتک از جمله گیاهان دارویی شناسایی شده بومی در شهرستان نیکشهر است.

وی افزود: چنانچه بخش خصوصی در زمینه تولید، جمع آوری و فروش گیاهان دارویی در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری کرده و فعال شوند ضمن کسب در آمدهای کلان، می توانند صدها شغل ایجاد کنند.

وی از دلایل استقبال نکردن سرمایه گذاران از انجام سرمایه گذاری و فعالیت های مثبت در این بخش را آشنا نبودن بسیاری از مردم با خواص دارویی، در آمد زایی زیاد آنها و کم اهمیت جلوه دادن گیاهان دارویی از سوی مردم بومی ذکر کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر اظهار داشت: هم اینک تنها تعداد اندکی از اهالی چند روستای حاشیه محور ترانزیتی ایرانشهر- نیکشهر- چابهار برای امرار معاش خود مبادرت به فروش گیاهان دارویی می کنند.

نیکشهر در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و از مناطق مستعد در زمینه تولید گیاهان مختلف دارویی این استان محسوب می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.