×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تأکید معاون علمی رئیس‌جمهور بر حمایت قاطع از گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، دکتر سورنا ستاری ظهر امروز در جریان سفر یک روزه خود به قم در نشستی که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به تحقیقات گسترده در زمینه‌های مختلف علمی اظهار داشت: پژوهش جایگاه عظیمی در تولید علم و اطلاعات دارد و با گسترش پژوهش می‌توان در رشد علم قدم بزرگی را برداشت.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت ستاد گیاهان دارویی در کشور افزود: یکی از پتانسیل‌های استان قم درزمینهٔ گیاهان دارویی است که باید با دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

ستاری گفت: داروهای گیاهی مصرف کمتری دارد و ده‌ها برابر سود دارد و درزمینهٔ مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تأکید بر اصلاح الگوی کشت خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان از گیاهان دارویی بهره برد.

ستاری با استقبال از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی درزمنیه گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: امید است در گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و اثربخشی این شرکت‌ها تلاش کنیم.

در ابتدای نشست ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این دانشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی استان با حدود ۵ هزار کارکنان در رده‌های مختلف در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: دراین دانشگاه ‌۲۰۰ استاد برجسته در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی در حال فعالیت هستند.

ایرانی خواه بابیان اینکه بسیاری از خدمات این دانشگاه نوپا است تصریح کرد: بااین‌حال دانشگاه علوم پزشکی قم تاکنون خدمات گسترده‌ای را در زمینهٔ تحقیق و فناوری و رشته طب سنتی ارائه کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.