×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستیابی به ۳ دستاورد مهم علمی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران یزد؛ سید محمدحسینی گفت: پماد سوختگی، دو آفت کش درخت پسته و گیاهان گلخانه ای همچنین داروی کاهش دهنده قند خون که فرمولاسیون هر سه این دستاوردها برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاده در سال ۹۳ به ثبت رسیده اند و هم اکنون در مرحله تجاری سازی قرار دارند.

 حسینی، پماد سوختگی گیاهی بر گرفته از گیاهی با نام علمی تیفا لاتیفولیا را اولین دستاورد خود عنوان کرد و گفت:این پماد که برای تولید آن از فرمولاسیون گیاهی گل مرداب استفاده شده و مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور قرار گرفته قادر است پس از ۸ روز جای زخم سوختگی را بدون اسگار ترمیم و درمان کند.

 حسینی تولید دو آفت کش درخت پسته و شته گیاهان گلخانه ای را دومین دستاورد خود برشمرد و گفت:با توجه به نیاز استان در باغات پسته و محصولات گلخانه ای برای کاهش آفت ها،دو آفت کش پسیل پسته و شته محصولات گلخانه ای را پس از تحقیق و پژوهش تولید کرده است که نمونه های اولیه آن در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در مزارع و آزمایشگاه مورد تست قرار گرفت و پس ازبهینه کردن فرمولاسیون کشاورزان می توانند از این آفت کش ها برای کاهش آفت به میزان سه در هزار در مزارع و گلخانه های خود استفاده کنند .

 وی داروی کاهش دهنده قند خون را سومین دستاورد خود برشمرد و افزود:این دارو هم تاییدیه نهایی خود را از مرکز دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت کرده است و امیدواریم در آینده نزدیک این دستاوردها را به مرحله تجاری سازی برسانیم.

حسینی افزود:  مجموع این دستادوردها چهار سال زمان و ۵۰ میلیون ریال هزینه اولیه در بر داشته که این هزینه از سوی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزدتامین شده است .

دستاوردهای های این مبتکر میبدی به شماره های ۸۲۲۵۲ ،۸۵۲۱۲،۸۵۲۰۶ و ۸۵۰۶۸ به ثبت رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.