×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح سلامتکده طب سنتی حکیم ابن‌سینا در استان البرز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود خدادوست در مراسم افتتاحیه سلامتکده طب سنتی حکیم ابن‌سینا که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، معاون طب سنتی دانشگاه و سایر مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد این سلامتکده کار ارزشمندی است و امید است الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت طب ایرانی می‌تواند کمک شایانی به نظام سلامت کند، افزود: افتخار می‌کنیم اساتید طب نوین بر این باورند که طب ایرانی به سبب ریشه داشتن در باور مردم می‌تواند کمک بسزایی در حوزه درمانی داشته باشد.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت بیان کرد: بر اساس آمارهای یکی از کشورهای توسعه یافته مشخص شده، ۷۵ درصد افرادی که به پزشکان عمومی مراجعه می‌کنند یا نیازی به دارو ندارند و یا با داروهایی که خود(براساس آموزش خود درمانی) تجویز می‌کنند، بهبود می‌یابند.

وی گفت: وقتی سواد مردم بالا رود، این مراجعات بی‌مورد تقلیل می‌یابد و سبب می‌شود مبلغ زیادی در اقتصاد مملکت صرفه‌جویی شود.

خدادوست با اشاره به اعتماد مردم به طب سنتی تصریح کرد: این قابلیت در طب ایرانی وجود دارد و باید از این باور مردم حداکثر استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد این سلامتکده طب سنتی که به دور از افراط و تفریط فعالیت می‌کند، با هم افزایی انجام شده و کار بسیار ارزشمندی بود، بیان کرد: با ایجاد چنین مجموعه‌ای راه برای تبلیغات واهی و ادعاهای کاذب برخی سوءاستفاده‌گران تا حدود زیادی بسته شد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به علاقمندی مردم به طب سنتی، اظهار داشت: وجود ۱۰ هزار پزشک و ۱۵ هزار عطاری در کشور، نشان‌دهنده گرایش بالای مردم به طب سنتی است.

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به نیاز مردم در این زمینه به عهده نظام سلامت است، گفت: این مجموعه به صورت آکادمیک و علمی با نظارت مستقیم دانشگاه فعالیت می‌کند که اولین تجربه به ثمر نشسته در این عرصه محسوب می‌شود.

خدادوست خاطرنشان کرد: این سلامتکده الگوی خوبی برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این عرصه است تا با نظارت دانشگاه، خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود.

  1. بیات

    اگه ممکنه آدرس سلامتکده ابن سینای کرج رو بنویسید چون من نتونستم آدرس رو پیدا کنم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.