×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید خمیر دهان شویه ویژه ارتودنسی از گیاه دارویی مرزه در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دهان به عنوان بخشی از دستگاه گوارش و تنفس که با محیط در ارتباط است، محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها است. محققان علوم پزشکی، بهداشت دهان ودندان را به عنوان اولین مرحله از محافظت در برابر عفونت‌های میکروبی دهان می‌دانند. در این میان عفونت‌های دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان و بیماری بافت طوق و لثه تقریبا با تمام عفونت‌های قسمت‌های دیگر بدن متفاوت است.

داوود نیک‌صالحی، مسوول تحقیق و توسعه واحد تولیدکننده این خمیر دهان شویه در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه خمیردندان و دهان شویه اورتودنتول طی تحقیقات گسترده از گیاه مرزه خوزستانی تهیه شده است، گفت: این خمیر دهان علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی و سفیدکنندگی دندان، ضد عفونی کننده و ضد قارچ است.

وی با بیان اینکه خمیر دندان تولیدی علاوه بر مسواک زدن و پاک کردن دندان‌ها، محیط دهانی را از هر گونه عوامل عفونی کننده و بیماری‌زا پاک می‌کند، گفت: این فرآورده در واقع خمیر شستشوی اختصاصی در ارتودنسی است که مانع فعالیت‌های میکروبی و پوسیدگی دندان‌ها در طول زمان اورتودنسی می‌شود و شدت دردهای اولیه فک را نیز کاهش می‌دهد.

نیک‌صالحی اثرات پاک کننده و ضد پلاک، اثرات ضد قارچی، ضد درد، حساسیت و التهاب، اثرات آنتی سپتیک دهان و لثه، ضد التهاب و حساسیت ناشی از پروتزهای دندانی، اثرات ضد آفت و اثر ضد بدبویی دهان را از دیگر ویژگی‌های این خمیر دهان عنوان کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: این خمیر دهان دارای IRC است وعلاوه بر مصرف عمومی توسط پزشک نیز تجویز می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.