×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندارد عرقیات گیاهی و اسانس های طبیعی تدوین می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، پیمان صالحی افزود: این اقدام با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و با بهره گیری از توان و تجربیات افراد دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد فعلی عرقیات گیاهی، قدیمی و غیر تخصصی است، اظهار کرد: استاندارد جدید برای تمامی عرقیات گیاهی در حال تدوین است تا مردم با آرامش خاطر از این فراوردهای گیاهان دارویی استفاده کنند.

دبیر شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی تاکید کرد: اسانس های طبیعی که در صنایع مختلف همچون صنایع غذایی، عطر و افزودنی ها مورد استفاده قرار می گیرند باید براساس استاندارد خاصی تهیه و در اختیار صنایع قرار گیرد.

صالحی با اشاره به اینکه تهیه و تدوین استاندارد کشت گیاهان دارویی مراحل نهایی خود را می گذارند، اظهار کرد: این کار از طرف ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی به شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاه دارویی محول شده است.

وی با طرح این سوال که آیا این استاندارد اجباری است یا نه، افزود: معمولا استاندارد گیاهان دارویی همچون برخی از محصولاتی که در حال حاضر تولید می شود دارای استاندارد اجباری نیستند.

صالحی پیش بینی کرد که این استانداردها در سال اول اجباری نباشد تا صنایع کشور وضعیت خودشان را با این استانداردها تطبیق دهند اما مسوولان مربوطه باید سعی کنند تا این استانداردها اجباری شود.

دبیر شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی ادامه داد: کالاهایی که دارای استاندارد هستند مورد استقبال بیشتری مصرف کنندگان قرار می گیرند و آنها با آرامش این محصولات را مصرف می کنند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.