×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
برداشت غیرمجاز گیاه دارویی تره کوهی در ایلام

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، فرهاد فیض الهی اظهار کرد: در همین راستا نیز ۲۸ متخلف دستگیر شدند که ۲ نفر از آنها ساکن استان ایلام و ۲۶ نفر نیز از استان های کرمانشاه و کردستان هستند که به صورت غیر مجاز اقدام به تخریب رویشگاه های استان شده اند نیزبا حکم مراجع قضایی سه دستگاه خودرو متخلفان توقیف شده است.

وی افزود: همچنین تعقیب و گریز ۳ متخلف از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری موجب درگیری انها با ماموران یگان شد که یک نفر از متخلفان دستگیر و ۲ تن دیگر نیز تحت تعقیب هستند.

وی ادامه داد: از آنجا که گیاهان طبیعی همچون تره کوهی یا به زبان محلی پیچگ تنها در ارتفاعات خاصی رویش دارند وبا قابلیت تکثیر در محیط مصنوعی و پرورشی را ندارند بنابرین برداشت بی رویه و همراه با پیازموجب از بین رفتن و نابودی این گیاهان می شود.

عرصه های طبیعی ایلام به خصوص در مناطق مرتفع رویشگاه گیاهان متنوعی چون تره کوهی، شاه تره، کنگر است که به واسطه ارزش غذایی یا دارویی خاص مورد توجه است.

تغییرات منفی اقلیمی ، فرسایش خاک و برداشت بی رویه از مراتع و علفزارها درسال های اخیر موجب تخریب رویشگاه های استان ایلام شده است به نحوی که زنگ خطر انقراض و نابودی برخی گیاهان دارویی و غذایی چون علف چشمه (تش نداری) تره کوهی (پیچک) و شاه تره (ترگ) را به صدا درآمده است.

بیش از یک میلیون و ۷۵۳ هزار هکتار از مساحت ایلام عرصه طبیعی اعم از جنگل ، علفزار و بیابان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.