×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی برداشت ۳۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی در بافق

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، حمید عسکری باقر ابادی افزود: بذر گیاهان دارویی به صورت پایلوت در اراضی کشاورزی دهستانهای مبارکه، کوشک و سبز دشت کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بافق، نعنا فلفلی،باد رنجوییه و به لیمو را از مهمترین گونه های دارویی کاشته شده در زمین های زراعی این دهستانها اعلام و زمان برداشت را خرداد ماه اعلام کرد.

وی زمان کشت گیاهان دارویی را اوایل اسفند تا نیمه دوم فروردین عنوان و خاطر نشان کرد: در ماه جاری گونه دیگری به نام مرزن جوش در همین اراضی کاشته می شود.

این مسوول یاد آور شد: با توجه به مستعد بود منطقه برای کشت این گونه ها، اواخر سالجاری ۱٫۵ هکتار و در سالهای آینده افزون بر ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای شهرستان بافق به کشت گیاهان دارویی اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: با افزایش سطح زیر کشت انتظار می رود سالانه به طور متوسط بالغ بر یک و نیم تن انواع گیاه دارویی از سطح مزارع روستاهای این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

عسکری با بیان اینکه عمر برخی از گیاهان دارویی یکساله و بعضی از آنها پنجساله است تصریح کرد: به طور متوسط سالانه سه مرحله برداشت گیاهان دارویی را از این مزارع خواهیم داشت.

وی هدف از ترویج و توسعه کاشت گیاهان دارویی را ایجاد اشتغال برای زنان روستایی عنوان کرد و گفت: با افزایش سطح زیر کشت این گیاه، بیش از ۷۰ زن روستایی در بخش کاشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی به کار مشغول خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی بافق کاشت و تولید گیاهان دارویی را در ردیف مشاغل خانگی دانست و خاطر نشان کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) اماده است به هز زن روستایی که در این بخش فعالیت دارد تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت کند.

روستاهای شهرستان بافق با تنوع آب و هوایی برای کشت انواع محصولات زراعی ، باغی به ویژه گیاهان دارویی مستعد است.

در این شهرستان آنگاه که شدت گرما در شهربافق از مرز ۴۵ درجه سانتیگراد می گذرد در روستاهای کوهستانی حوزه دهستان سبز دشت خنک ترین نقطه آب و هوای استان یزد اعلام می شود.

در منطقه شهری بافق نخل های سرافراشته خرما خودنمایی می کنند در حالی که در روستای باجگان، درختان گردو ،بادام ،گیلاس و البالو محصولات خود را به رخ می کشند.

بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.