×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صنعت گیاهان دارویی مراکش: ایجاد سالانه ۵۰۰ هزار فرصت شغلی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری های مراکش، بخش تولید و فرآوری گیاهان دارویی و معطر سبب اشتغال زایی فراوانی در جوامع روستایی و محلی کشور مراکش شده است بطوریکه نقش اقتصادی و اجتماعی پررنگی در توسعه این مناطق دارد. بر طبق گزارشات رسمی، این کشور در سال گذشته میلادی ۵۵ میلیون دلار درآمد از صادرات گیاهان دارویی و معطر کسب نموده است.

همچنین اعلام شده است که دولت مراکش سالانه ۵۰۰ هزار شغل از طریق توسعه صنعت گیاهان دارویی این کشور ایجاد می نماید و عمده ترین خریداران محصولات آن کشورهای فرانسه و آمریکا هستند. برخی از مهمترین اقلام صادراتی مراکش عبارتند از: پنج انگشت، مریم گلی، نعناع فلفلی، گل محمدی، اسطوخودوس، نوعی درمنه و زعفران.

مراکش کشوری است در شمال غربی آفریقا که ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد و از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد. بطور کلی مراکش دارای آب و هوایی معتدل و بارانی است. این کشور در مناطق شمالی تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه‌ای و در مناطق غربی و شمال غرب متأثر از آّب و هوای اقیانوس اطلس است. در مناطق داخلی، مراکش دارای آب و هوای قاره‌ای بوده و در رشته کوههای اطلس بارش برف و باران بیشتر می‌شود. مناطق جنوبی دارای آب و هوای گرم و بیابانی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.