×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشنهاداتی از طب سنتی جهت افزایش اشتها

اگر بو یا طعم غذاها به نظرتان عوض شده است ممکن است که به بی اشتهایی دچار شده باشید. این مشکل بر حسب این که دلیلش چه باشد موقتی و یا طولانی مدت می‌شود. در پی بروز بی اشتهایی، میل به غذا را از بین می‌برد. این حالت ممکن است به دلیل بیماری‌های دستگاه گوارش یا در صورت وجود مشکلاتی مانند عفونت، از بین رفتن آب بدن یا بیماری‌های مزمن بروز کند.

توجه داشته باشید که داروهای نیز از عوامل رایج بی اشتهایی محسوب می‌شوند. بیماری‌های مزمنی مانند نارسایی قلبی، بیماری‌های ریوی مانند آمفیزم و برونشیت مزمن، هپاتیت و نارسایی قلبی نیز می‌تواند میل به غذا خوردن را از بین ببرد.

توجه داشته باشید که از دست دادن اشتها یا بی اشتهایی در سنین بالا از علائم رایج برخی از سرطان‌ها (به ویژه سرطان کولون، سرطان تخمدان یا پانکراس)، برخی از بیماری‌های مزمن یا عوارض جانبی برخی از داروهاست. اگر بی اشتهایی شما بیش از حد طول کشید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

در سه ماهه‌ی نخست بارداری نیز معمولاً بی اشتهایی همراه با حالت تهوع و استفراغ بروز می کند.

ضمنا مقاله ای نیز با عنوان «عوامل و داروهای مؤثر بر اشتها و ارتباط آن با اخلاط از دیدگاه طب سنتی ایران» ضمیمه شده است که می توانید با مطالعه آن اطلاعات کاملی در زمینه اشتها و عوامل موثر بر آن به دست آورید.

دانلود مقاله عوامل موثر بر اشتها در طب سنتی

.

منبع: وب سایت انجمن تحقیقات طب سنتی ایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.