×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید معاون اول رئیس جمهور از طرح تولید عرقیات گیاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رییس جمهور از طرح ملی حبله رود و طرح تولید عرقیات گیاهان مرتعی در شهرستان فیروزکوه بازدید کرد.

دکتر اسحاق جهانگیری با حضور در روستای لزور واقع در بخش ارجمند از توابع شهرستان فیروزکوه، به همراه وزیر جهادکشاورزی از طرح ملی حبله رود بازدید کرد و از نحوه تولید عرقیات گیاهان مرتعی مطلع شد.
این طرح با هدف بهبود معیشت جامعه محلی، ایجاد اشتغال و بهره‌برداری بهینه از گونه‌های گیاهان مرتعی با چشم انداز احیا و حفظ منابع طبیعی اجرا شده است.
تولید سالانه در این طرح ۱۲۰ هزار لیتر عرقیات انواع گیاهان دارویی است و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.
پروژه کشت گیاهان دارویی و حفظ مراتع لزور با مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران و دفتر توسعه ملل متحد در قالب طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک و حمایت دفتر تسهیلات کوچک محیط زیست جهانی با هدف توانمندسازی جوامع محلی، مشارکت آنها در تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرا ،پایش و ارزیابی اقدامات اجرایی مرتبط و نیز ایجاد روحیه خودباوری در جامعه بهره‌بردار روستایی در سال ۷۶ به مرحله اجرا درآمد. بر اساس تجربیات حاصله از این پروژه، شرکت تعاونی ریز برگ البرز با هدف تولید انواع اسانس‌های گیاهی سالم و ارگانیک و همچنین تهیه اسانس خالص طبیعی و پاستوریزه از سال ۸۴ شروع بکار نمود.
از اهداف مهم این شرکت تعاونی، حفظ گونه‌های گیاهی دارویی خاص منطقه و پاسداری از دانش بومی و سنتی در استفاده از عرقیات گیاهی می‌باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.