×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان سوختگی با گیاهان دارویی و طب سنتی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم سید جواد علوی درباره درمان سوختگی‌ها از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: برای درمان سوختگی‌های سطحی روغن مالی موضع با روغن زیتون موثر است.

به گفته وی اگر سوختگی همراه با خونریزی باشد و فرد مبتلا به دیابت نیز باشد حتماً باید به پزشک مراجعه کند چرا که بند آوردن خونریزی محل سوختگی در دیابتی‌ها مشکل است.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: پماد صبر زرد ترکیبی از کره محلی، روغن زیتون، و صبرزرد همراه با برخی گیاهان دارویی است برای ترمیم محل سوختگی موثر است.
علوی گفت: برای رفع خونریزی ناشی از سوختگی استفاده از گیاهان دارویی قابض مانند پودرحنا یا “پودر مورد” بر محل سوختگی موجب بند آمدن خونریزی محل سوختگی می‌شود.

وی افزود: برخی از مرهمها در طب سنتی گوشت موضع سوختگی را ترمیم می‌کند و به اصطلاح گوشت آور است که از درمانگاه‌های طب سنتی می‌توان خریداری کرد البته با تجویز پزشک.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: برخی از سوختگی‌ها همراه با عفونت است که می‌توان از گل ختمی، کلم، روغن زیتون و کره محلی مرهمی ساخت؛ بر موضع ضماد کرد که این مواد جاذب بوده و جذب پوست شده و عفونت‌های عمقی را برطرف می‌کند.

علوی بیان داشت: برای رفع عفونت ناشی از سوختگی‌ها می‌توان ۵ قاشق سماق را با یک لیتر آب جوشاند و محل عفونت را با آب آن شست‌و‌شو داد، روزی چند مرتبه این عمل را تکرار کنند که موجب رفع عفونت موضع می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که دچار سوختگی می‌شوند، باید اجابت مزاج به موقع داشته داشته باشد، در صورت مبتلا به یبوست و تدابیر مربوط به رفع یبوست را انجام دهند و می‌توانند روزی یک قاشق غذاخوری خاکشیر را با آب داغ روزی چند ۲ مرتبه مصرف کنند که در رفع یبوست نافع است.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: فردی که دچار سوختگی شده است باید از موادغذایی مولد خون صالح استفاده کند و خون خوب در بدن تولید شود. همچنین، استفاده از سیب، مویز، آب سیب، زرده تخم مرغ عسلی و … مفید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.