×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمنوش های گیاهی و خواص مختلف آنها

بازار اینروزها افراد بیشتر به سمت دمنوش با طعم های متفاوت می رون چرا که عقیده دارند این نوع دمنوش ها نه تنها برای سلامتی بسیار مفید است بلکه آرامش را برای فرد به ارمغان می آورد. از این رو ما در این گزارش سعی داریم تا شما را با انواع دمنوش ها و فایده آن ها صحبت کنیم.

انواع دمنوش ها

دمنوش نوشیدنی سالمی است، در حقیقت زمانی که این گیاهان به طور کامل خشک شوند بخش قابل توجهی از روغن های مفید خود را از دست می دهند که در صورت پودر و بسته بندی در کیسه این حالت بیشتر می شود.بهتر است گیاهان دارویی را به شمل تازه از مغازه ها یا افراد مطمئن خریداری کنید. در این صورت گیاهان کیفیت بهتری خواهد داشت.

به طور مثال اگر اگر پرخوری کرده اید می توانید دمنوشی از رازیانه سبز، بادیان، بابونه آویشن، نعناع، بادرنجبونه، مرزنجوش، مریم گلی یا شاه پسند را با توجه به ذائقه بنوشید. همه این گیاهان به خاطر خواص گوارشی معروف هستند و برای بدن بسیار مفید هستند همچنین در صورتی که استرس زیادی دارید و نمی توانید به راحتی بخوابید، روی گیاهان آرام بخش به خصوص زیرفون، شکوفه بهار نارنج و بادرنجبونه حساب کنید.در این میانبرگ درخت غان، برگ رازیانه، برگ درخت زبان گنجشک، شاه تره، سرو کوهی، بنفشه وحشی، گل قاصدک، آقطی سیاه و چای سبز از جمله گیاهانی هستند که خواص مدر دارند. آنها همچنین به تصفیه بدن نیز کمک کرده و مواد سمی و ضایعات بدن را دفع می کنند. بعضی از آنها ملین نیز هستند.

لاغر کننده

به جز در موارد بیماری قلبی، کلیوی و ناراحتی های سیستم گردش خون، دستگاه دفع ادرار بدن به خوبی و طبیعی وظایف خود را انجام می دهد. به عبارت دیگر آب اضافی در مواد غذایی و مایعات همراه با مواد زائد از طریق ادرار دفع می شود.

هیچ نیازی نیست تا از انواع دمنوش ها و قرص های گیاهی مدر استفاده کنیم. افزایش ادرار به هیچ وجه در لاغری مؤثر نیست زیرا چربی ها در آب حل نمی شوند و در نتیجه فقط بخش کمی از آنها از طریق ادرار دفع می شود. حتی مصرف زیاد و هر روز این گیاهان می تواند خطرناک نیز باشد و بی نظمی های جدی را در متابولیک بدن به وجود آورد.
گیاهان ملین نیز با ایجاد اسهال برای بدن مضر هستند زیرا تعادل آب و مواد معدنی بدن را مانند حالت افزایش ادرار به هم می زنند.

در مورد گیاهان تصفیه کننده بدن نیز گاه عناوین ” لاغرکننده ” یا ” از بین برند سلولیت ” تبلیغ می شوند که تعبیر اشتباهی است، زیرا چربی های جمع شده در بافت های مختلف بدن چه سلولیت باشد یا نه مواد زائد نیستند که از این طریق دفع شوند.یادتان باشد که دمنوش ها نوشیدنی هایی گوارا و دلچسب هستند که عطر و طعم خاص آنها می تواند تنوع و آرامش دلپذیری به همراه داشته باشد. معمولا اکثر آنها به هضم بهتر غذا و خواب آرام کمک می کنند.

دمنوش نیز مانند چای می تواند به شکل گرم یا سرد در فصول مختلف به تامین آب بدن کمک کند. اگر تمایل به مصرف انواع دمنوش ها هستید بهتر است در این باره اطلاعاتی نیز داشته باشید.

سلامت نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.