×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی به ۵۵۰ هزار هکتار در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، فریبرز غیبی در همایش ملی «بسیج همگام با منابع طبیعی» در کرمانشاه اظهار کرد: سرانه مصرف گیاهان دارویی در ایران ۲۵ گرم است.

وی با بیان اینکه این میزان بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: هشت هزار و ۴۲۵ گونه گیاهان دارویی در ایران رویش می‌کنند که باید از این ظرفیت استفاده بهینه انجام داد.

رئیس کمیته گیاهان دارویی کشور به طرح‌های همکاری مردم در پرورش گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: باید کشاورزان را در طرح‌های پرورشی گیاهان دارویی وارد کنیم و در ۱۰ استان کشور این مشارکت عملی شده است.

غیبی با تصریح اینکه درمان ایدز در دانشگاه شاهد از طریق گیاهان دارویی در حال بررسی است، گفت: باید ظرفیت گیاهان دارویی را در درمان مورد توجه قرار داد. مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در ۱۱ منطقه کشور برای پرورش گیاهان دارویی بررسی‌هایی را انجام داده‌ایم.

غیبی به سند ملی گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: اکنون کل کشت گیاهان دارویی ۷۰ هزار هکتار است که قصد داریم تا ۵۵۰ هزار هکتار این طرح را با همکاری مجریان آن عملی کنیم.

وی یادآور شد: کل اعتبار مورد نیاز این طرح ۲۵۴ میلیارد تومان است که ۱۴ میلیارد تومان از این رقم برای سال ۹۴ اختصاص می‌یابد. مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به میزان بالای تبخیر آب در سد‌ها و خشکسالی در حوزه منابع طبیعی با مشکل اساسی رو‌به‌رو هستیم و قصد داریم با همکاری مردم بخش زیادی از اراضی را احیا کنیم که علاوه بر منابع طبیعی بر امر اشتغال‌زایی نیز تاثیر دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.