×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ تن باریجه در خراسان شمالی تولید شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، حسن وحید افزود: علاوه بر آن میزان تولید کتیرا در عرصه‌های این استان ۷٫۵ تن و میزان تولید زرشک ۳۵ تن بوده است.

وی در خصوص قیمت هر کیلوگرم باریجه در این استان ادامه داد: هر کیلوگرم باریجه با قیمت ۸۰۰هزار تا یک میلیون ریال به فروش می‌رسد.

وحید با بیان اینکه خراسان‌شمالی یکی از استان‌های مستعد در تولید گیاهان دارویی همچون کتیرا، باریجه، زرشک جنگلی و بادامشک است، اظهار کرد: برای برداشت گیاهان دارویی کتیرا و باریجه ۲۱طرح در مساحتی حدود ۸۷هزار هکتار طرح تهیه شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد، دو طرح متعلق به میوه زرشک، چهار طرح متعلق به گیاه کتیرا و مابقی متعلق به باریجه است‌ که طبق آن می‌توان ۷۰تن گیاه دارویی تولید و برداشت کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر این اداره کل به منظور غنی سازی مراتع و جنگل‌های این استان کشت گیاهان دارویی همچون بادامشک، کتیرا و زرشک را اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش کشت و تولید گیاهان دارویی در استان می‌توان از توان جوامع محلی استفاده کرد، گفت: اما به منظور ایجاد رغبت در این افراد باید واحدهای فرآوری این گیاهان نیز به وجود آید تا آن‌ها دغدغه بازار فروش را نداشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.