×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایش دانشجویی «گیاهان دارویی و طب سنتی» در شهرکرد برگزار شد

محمود مباشری در همایش «گیاهان دارویی و طب سنتی» اظهارداشت: همایش ملی- تخصصی دانشجویی «گیاهان دارویی و طب سنتی» با هدف، افزایش آگاهی و انتقال تجربیات جامعه پزشکی کشور در امر داروسازی سنتی، معرفی دستاوردهای گیاهان دارویی در حوزه درمان، معرفی میراث ارزشمند طب سنتی ایرانی – اسلامی و اهمیت نقش آن در سلامت برگزار شد.

وی افزود: همایش ملی- تخصصی دانشجویی «گیاهان دارویی و طب سنتی» به مدت ۲ روز در شهرکرد برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد دارویی در بارداری و شیردهی، طب سنتی و افق‌های پیشین و فراروی، جایگاه طب اسلامی در طب سنتی ایران، جایگاه طب سنتی در سبک زندگی سالم، طب سنتی و گیاهان دارویی، هزینه و اثربخشی، طب سنتی و گیاهان دارویی، عوارض و پیامدها، تداخلات گیاهان دارویی با داروهای سنتتیک و نتایج آزمایشگاهی را از جمله محورهای این همایش ملی عنوان کرد.

وی، روش‌های فرآوری، عصاره‌گیری و تأثیر آن بر سطح مواد مؤثره گیاهی، کاربرد طب سنتی و گیاهان دارویی در پیشگیری، درمان و بازتوانی، شواهد بالینی تأثیر انواع روش‌های طب سنتی را از دیگر محورهای این همایش است.

مباشری خاطرنشان کرد: بیش از ۲۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۷۰ مقاله جهت ارائه به صورت سخنرانی و پوستر پذیرفته شد.

وی تعداد مقالات ارائه شده به صورت سخنرانی را ۲۷ مورد اعلام و بیان کرد: مابقی مقالات برگزیده به صورت پوستر ارائه می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حاشیه این همایش، با تأکید بر کوشش و تلاش مستمر کمیته‌های علمی و اجرایی و مشارکت و حمایت گروه‌های تخصصی گفت: همایش ملی تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی قصد دارد ضمن بررسی طیف گسترده‌ای از موضوعات، فرصتی فراهم آورد تا پژوهشگران و علاقمندان عرصه‌های مختلف این حوزه از علم، آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی خود را با یکدیگر در میان گذاشته و به بحث و تبادل نظر بپردازند.

مباشری، ارائه سخنرانی‌های کلیدی در قالب پانل، ارائه پژوهش‌های انجام شده در قالب سخنرانی و پوستر و برگزاری کارگاه‌های مختلف را از برنامه‌های محوری این کنگره اعلام کرد گفت: محققان و پژوهشگران برتر در این همایش تجلیل می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.