×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گیاهان دارویی در زنجان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهروز گنج‌خانلو اظهار داشت: حفاظت، اصلاح، احیا و توسعه از جمله وظایف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان است.

وی تصریح کرد: به منظور توانمندسازی جوامع روستایی کشت گیاهان دارویی نظیر باریجه سال آینده با مشارکت روستائیان در زنجان توسعه می‌یابد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ابراز کرد: امسال به صورت آزمایشی کشت گلدانی ۱۵ هزار اصله گیاه باریجه در نهالستان این اداره کل انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: شیره عسلی گیاه باریجه در بخش‌های صنعتی و پزشکی کاربرد فراوان داشته و از این رو در افزایش درآمد روستائیان بسیار تاثیرگذار است.

گنج‌خانلو افزود: امسال ۱۰ هزار اصله نهال با مشارکت زنان روستایی در راستای توانمندسازی جوامع محلی تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات کشت نهال به منظور توانمندسازی جوامع محلی تلاش می‌کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای زنان روستایی آنان را به سمت محافظت کردن از مراتع و پوشش گیاهی استان زنجان سوق دهیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افراد بومی روستاها و به طور ویژه زنان را محافظان عرصه طبیعت دانست و عنوان کرد: اجرای طرح توانمندسازی جوامع روستایی در حوزه قزل تپه استان زنجان با هدف ایجاد تشکل غیردولتی محافظ طبیعت در روستاهای استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه عمده سیاست‌های بخش فنی اداره کل منابع طبیعی کشت نهال و افزایش ظرفیت مراتع است، گفت: امسال کشت گیاهانی نظیر اروشیا و کوخیا را به کمک جوامع محلی انجام دادیم که خوشبختانه در کشت گیاه اروشیا نتایج بسیار مثبتی اخذ شد.

گنج‌خانلو تصریح کرد: هدف از کشت و توسعه گیاهانی نظیر اروشیا تامین علوفه مورد نیاز دام، جلوگیری از فشار دام به مرتع و حفظ آب و جلوگیری از فرسایش آب و خاک است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.