×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی بازار ۱/۴ میلیارد دلاری کاروتنوئیدها در سال ۲۰۱۹

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از گزارشات سازمان تجارت جهانی، حجم تبادلات مالی بازار کاروتنوئیدها در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱/۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
کاروتنوئیدها یکی از مهمترین گروه های ترکیبات رنگی گیاهی هستند که در جهان این ترکیبات از گیاهان، جلبک ها و باکتری های فتوسنتزکننده استخراج شده و در صنایع داروسازی، آرایشی بهداشتی و غذایی کاربردهای گسترده ای دارند. البته استخراج این ترکیبات از برخی از کپک ها، حشرات و سخت پوستان نیز به میزان کمی انجام می شود.
بتا کاروتن، لوتئین، لیکوپن، آستازانتین، زئازانتین و … گروه های اصلی این ترکیبات می باشند. ۲۴ درصد کل بازار کاروتنوئیدها به تجارت بتا کاروتن تعلق دارد و با اینکه ترکیبات سنتزی مشابه آن نیز وجود دارد ولی در پنج سال اخیر میزان تقاضای بتا کاروتن طبیعی افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. شرکت های آلمانی و آمریکایی در تولید این ترکیبات پیشتاز هستند.

  1. سولمز

    با سلام و احترام
    مطلب جالبی در خصوص بازار کارتنوئیدها در سال ۲۰۱۹ تهیه شده توسط سایت medplant خواندم. آیا این امکان وجود دارد که به من کمک کنید از کجا می توانم آمار تولید، مصرف یا واردات و صادرات کارتنوئیدها در کشورمان ایران را پیا کنم؟ از لطف شما پیشایش سپاسگزارم.

    • مدیر سایت

      به طور قطع پیدا کردن این آمار محال است. چون تا زمانی که حتی آمار ورود و خروج عمده گیاهان دارویی را هم در دسترس نداریم، یافتن آماری درباره کاروتنوئیدها که اینقدر اختصاصی هستند احتمالا محال تر از محال خواهد بود.

      • سولماز

        از پاسختون بسیار سپاسگزارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.