×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۲۵۰ هکتار از مراتع کهگیلویه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، قدرت‌الله آویزش در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته منابع طبیعی که در سالن کنفرانس جهاد کشاورزی دهدشت برگزار شده بود اظهار کرد: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و همه باید در حفظ منابع طبیعی همیار باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه با بیان این‌که مردم منابع طبیعی را با دید درخت می‌بینند افزود: اما اهداف منابع طبیعی خاص و فراتر از این دیدگاه است و تا زمانی که در این حوزه وارد عمل نشویم نمی‌توان به ارزش و اهمیت منابع طبیعی پی برد.

آویزش منابع طبیعی را سرمایه ملی و ثروت خدادادی خواند و گفت: همه باید کمک کنند تا از این ثروت محافظت شود.

وی با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی از پانزدهم اسفند از اجرای برنامه‌های متناسب با این ایام در سطح شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به آغاز هفته منابع طبیعی از روز جمعه تعدادی از برنامه‌ها در این روز پیش‌بینی شده است.

این مسئول برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی به همین مناسبت در روز جمعه را سرآغاز برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان عنوان و تصریح کرد: پس از این همایش با حضور شرکت‌کنندگان دامنه تپه نورالشهدای دهدشت درختکاری خواهد شد.

آویزش حضور گروهی پرسنل منابع طبیعی در نماز وحدت‌بخش جمعه را از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد و خاطرنشان کرد: نهال‌هایی برای توزیع بین نمازگزاران جمعه پیش‌بینی شده است.

وی سیاست منابع طبیعی را بر توسعه فضای سبز دانست و با اشاره به جنگل‌کاری بیش از ۱۸۰۰ هکتار از منابع طبیعی شهرستان در سال‌جاری عنوان کرد: بادامکاری این میزان زا مراتع باعث شناخته شدن شهرستان کهگیلویه به عنوان پایلوت در امر بادامکاری در سطح کشور و جذب اعتبارات خوبی در این زمینه شده است.

آویزش در پایان کشت گیاهان دارویی در راستای احیا و غنی‌سازی عرصه‌های طبیعی را یادآور شد و تصریح کرد: امسال ۲۵۰ هکتار از مراتع در کوه سیاه و کوه دل‌افروز زیر کشت گیاهان دارویی از نوع آنغوزه و کرفس رفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.