×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واحد عصاره‌گیری گیاهان دارویی استان اردبیل راه‌اندازی می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، رامز نصیری صالح در جلسه شورای فناوری مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر احداث مرکز تحقیقات و پژوهش‌های گیاهان دارویی که قرار است در منطقه ویژه اقتصادی نمین اجرایی شود در حال مطالعه بوده و با انجام کارهای مطالعاتی احداث آن آغاز می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود:‌ با راه‌اندازی این مرکز واحد عصاره‌گیری گیاهان دارویی استان اردبیل نیز راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم با فراوری گیاهان دارویی مختلف در استان از خام‌فروشی آن جلوگیری کرده و ارزش افزوده بیشتری را از این محل وارد استان کنیم.

وی در مورد توسعه کشت فندق در استان گفت:‌ ما تلاش می‌کنیم تا با جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات ژنتیکی و ارقام متناسب با منطقه جنگل فندقلو که بتواند محصول بیشتری را پرورش دهد زمینه توسعه کشت فندق را در این جنگل شهرستان نمین فراهم آوریم.

نصیری با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد فناوری فرآورد‌های جهاد دانشگاهی استان بیان کرد:‌ اسکان واحدهای متقاضی در مرکز، هماهنگی برای استفاده واحدهای فناور از تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز، عضویت رایگان واحدهای فناور متقاضی برای استفاده از خدمات  کتابخانه عمومی مرکزی اردبیل با دریافت معرفی‌نامه از این مرکز و عقد قرارداد با واحدهای فناوری پذیرش شده از جمله این فعالیت‌ها است.

مدیر مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه گفت: سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان کشور با توجه به فعالیت فراگیر و مفید مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل نگاه و توجه ویژه ای به این مرکز دارد.

 حسین بختیاری بیان کرد:‌ ۱۹ مرکز رشد و ۲ پارک علم و فناوری در جهاد دانشگاهی فعال بوده  و تجاری‌سازی و توسعه فن‌آوری در مراکز رشد و پارک‌های فناوری جهاد دانشگاهی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان نهادینه شده تا در بخش اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان ورود پیدا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.