×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین تونیک گیاهی چوب و چرم تولید شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، این محصول برای اولین بار در دنیا، بر پایه ترکیبات و عصاره های گیاهی ساخته شده و با نمونه های موجود در بازار که از ترکیبات نفتی، حلالی و پارافینی هستند، متفاوت است.

‘علی یوسف گمرکچی’ با اشاره به خاصیت نفوذ پذیری بالای این ترکیب در سطوح چوب و چرم اضافه کرد: محصول ساخته شده در انواع مختلف چوب و چرم مانند کیف و کفش، مبلمان منزل و مبلمان اداری و هر ترکیب چرمی دیگر قابل استفاده است.

وی پاک کنندگی سطح را اولین کارکرد این محصول عنوان کرد و افزود: این ترکیب پاک کننده است و مکانیسم پاک کنندگی آن با شوینده ها متفاوت است.

گمرکچی ادامه داد: در پاک کردن سطوح چرم مانند مبلمان نباید از مواد شوینده در شستشوی چرم استفاده کرد، چون این کار با تخریب زنجیره پلیمری چرم شده و به مرور زمان ترکیب چرمی را دچار خوردگی و تخریب می کند.

وی اظهارکرد: محصول ساخته شده پس از پاک کردن سطوح چوب و چرم در داخل سطح نفوذ کرده و به علت داشتن مواد آنتی باکتریال کاملا طبیعی و گیاهی، سطح را عاری از باکتری می کند.

گمرکچی خاطرنشان کرد: بسیاری از وسایل چرمی مانند کیف های پول، لپ تاپ و گوشی موبایل به علت تماس نزدیک با دست، باکتری های زیادی را بخود جذب می کند که استفاده از مواد شوینده برای پاک کردن آن بعد از مدتی چرم را از بین می برد، اما محصول ساخته شده با داشتن مواد آنتی باکتریال طبیعی، ضمن از بین بردن باکتری ها، عمر طبیعی چرم را نیز حفظ می کند.

وی ادامه داد: تونیک گیاهی چوب و چرم همچنین به علت داشتن عطر ذاتی عصاره های بکار رفته در آن از خوشبویی زیادی برخوردار است و بر خلاف واکس ها و لایه بردارهای موجود در بازار که به علت شیمیایی و الکلی بودن بوی نامطبوعی داشته و در داخل آپارتمان ها قابل استفاده نیست، بوی آن فرد را اذیت نمی کند.

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان کیمیا پژوهش ماهان افزود: مزیت دیگری که این محصول نسبت به سایر ترکیبات موجود در بازار دارد، این است که در صورت تماس دست فرد با آن برای پاک کردن آن نیازی به شوینده ها نیست و با آب ولرم قابلیت پاک کنندگی دارد.

گمرکچی، زمان ماندگاری بالا را نیز از دیگر قابلیت های این محصول عنوان کرد و افزود: زمان ماندگاری این ترکیب بر روی سطوح چوب و چرم بستگی به قطر سلول سطح دارد بطور مثال برای کفش این زمان حدود یک هفته می باشد.

وی افزود: این ترکیب که برای اولین بار طراحی و ساخته شده است در آسیا، خاورمیانه و اروپا هیچ مشابه خارجی ندارد و در حال حاضر نیز گواهی ثبت اختراع دارد.

رییس هیات مدیره شرکت کیمیا پژوهش ماهان افزود: این تونیک گیاهی که در دانشگاه های مختلف آزمایش شده و تاییدیه گرفته است در صورت ورود به بازار، جانشین تمام واکس های موجود خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.