×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی با گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، پیمان یوسفی‌آذر عضو سابق شورای عالی جنگل با اشاره به کاهش منابع آبی و تشدید خشکسالی‌ها، گفت: رسانه‌ها باید با فرهنگ‌سازی و آموزش از نابودی منابع طبیعی جلوگیری کنند، چرا که ما معتقدیم بخش عمده‌ای از احیای منابع طبیعی کشور بر عهده رسانه‌هاست.

عضو شورای عالی جنگل اظهار داشت: برای احیاء و حفظ منابع طبیعی باید آن را اقتصادی کرد زیرا ایران در بخش‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی دارای پتانسیل بسیار بالایی برای درآمدزایی است و می‌‌توان با ایجاد صنایع کوچک فرآوری به این مهم دست یافت.

وی تصریح کرد: در ایران ۹۹ درصد مردم از چای سیاه استفاده می‌کنند و تنها یک درصد از دم کرده‌‌های گیاهی به جای چای استفاده می‌شود در حالی که در آلمان ۹۰ درصد مردم به جای چای از نوشیدنی‌های گیاهی استفاده می‌کنند.

یوسفی با بیان اینکه ایران در برخی از گیاهان دارویی همچون بابونه، گزنه از پتانسیل بالایی در تولید برخوردار است گفت:  استفاده از این منابع طبیعی می تواند ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کند ضمن اینکه توسعه گیاهان دارویی در کشور علاوه بر اقتصادی کردن منابع طبیعی می‌تواند از تغییرکاربری اراضی جنگلی نیز جلوگیری کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.