×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برخی نیازهای درمانی جهان با طب سنتی ایران تامین می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر محمود خدادوست روز پنجشنبه در نشست بررسی راهکارهای استقرار و توسعه طب سنتی در مازندران که در ساری برگزار شد، افزود : کشورهای دیگر با وجود بهره مندی از ابزار، تجهیزات و دانش روز پزشکی نوین، باز هم به دنبال استفاده از ظرفیت بالای طب سنتی ایرانی هستند.

وی ادامه داد: تجربیات نشان داده برخی مواقع پزشکی نوین و تجهیزات مدرن پزشکی هم نتوانسته نیاز های درمانی مورد نظر جامعه را تامین کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: پزشکان دیگر کشورهای دنیا به اثرات و نتایج طب سنتی ایرانی برای درمان بیماری های و بازتوانی بیماران پی برده اند و هم اکنون ایده های پزشکی مطرح شده در کتاب قانون ابوعلی سینا پزشک حاذق ایرانی به عنوان اصلی ترین منبع اطلاعاتی نشریات و مجلات پزشکی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: با وجود توجهی که پزشکان دیگر کشورهای جهان به ظرفیت درمان و بازتوانی بیماران طب سنتی ایرانی و اسلامی نشان می دهند اما این ظرفیت در کشورمان مورد غفلت قرار گرفته است.

خدادوست با تاکید بر اینکه طب سنتی به معنای بازگشت به عقب نیست، گفت: باید در کنار استفاده از تمامی ظرفیت های پزشکی نوین، از ظرفیت طب سنتی هم که با بعد معنوی و درونی انسان عجین است، بهره گرفته شود.

وی افزود: طبیبان ایرانی که اغلب در چندین رشته علمی مهارت داشتند، پس از سال ها کسب تجربه شیوه های درمانی طب سنتی ایرانی را ارائه کردند و امروز کشورهای دنیا با فهم این موضوع، از ایده های موجود در طب سنتی برای درمان بیماران خود استفاده می کنند.

او با تاکید بر ضرورت احیای طب سنتی در کشور ادامه داد: احیای طب ایرانی که رویکردش تحقیق و پژوهش در امور بیماران است، می تواند در پرورش پزشکان حاذق تاثیر بسزایی داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست از ‘مهجوریت’ طب سنتی در استان سخن گفت و اظهار داشت: هم اکنون ۱۷ هزار گونه گیاه دارویی در مازندران رویش دارد که تاکنون هفت هزار گونه آن شناسایی شده است.

‘سید عبدالله مدنی’ افزود: با این وجود، به این ظرفیت طبیعی و خدادادی در مازندران چندان توجهی نمی شود و در عضو در بسیاری از نقاط کشور به کشت و تولید گیاهان دارویی بیش از این استان توجه می شود.

وی حمایت های بیشتر از طب سنتی و تولید گیاهان دارویی در مازندران را خواستار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.