×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در کرمانشاه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم، افشین صفوی با اشاره به اینکه برآورد می‌شود سطح زیر کشت گیاهان دارویی به یک هزار هکتار افزایش یابد اظهار داشت: امسال از ۹۲۵ هکتار سطح زیر کشت دو هزار و ۷۰۰ تن گیاه دارویی برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیشترین سطح زیر کشت را مربوط به گشنیز و گل محمدی عنوان کرد و افزود: علاوه بر زعفران به عنوان دارویی گیاهی و ادویه‌ای، گشنیز، آلوئه‌ورا، آویشن، بابونه، گل محمدی و انواع نعنا به صورت زراعی در اراضی استان کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان نسبت به آماده‌سازی اراضی خود برای کشت زعفران اقدام کنند گفت: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های محل زندگی خود و بازدید کارشناسان از اراضی از کمک‌های و مشاوره آن‌ها استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اعطای وام بلاعوض به زعفران‌کاران خبر داد و افزود: در صورت مناسب بودن زمین برای کشت زعفران از خرداد ماه سال آینده به ازای هر هکتار ۴۰ ملیون ریال وام بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

صفوی درباره گیاهان دارویی که به صورت خودرو رشد می کنند بیان کرد: علاوه بر گیاهان دارویی زراعی ۲۰۸ گونه گیاه دارویی خودرو نیز در مراتع استان وجود دارد که به طور معمول در فصل بهار قابل کشت هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.