×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید بیش از ۲۰۰۰ تن گیاه دارویی در استان کرمانشاه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اشرف منصوری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان را ۶۲۶ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۶۲۳ هکتار آبی و سه هکتار دیم است.

منصوری با بیان اینکه در هر هکتار حدود ۳٫۵ تن محصول تولید می‌شود، تصریح کرد: سعی شده است که در کشت گیاهان دارویی استان از کودهای شیمیایی کمتر استفاده و در نتیجه محصول سالم‌تری تولید شود.

این مسئول گفت: در حال حاضر انواع گیاهان دارویی شامل گشنیز، نعناع فلفلی، آویشن، زوقا، بادرشبی، آلوئه ورا، بادرنجوبه، رزماری، کاسنی، کدو تخم کاغذی و… تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در اکثر مناطق استان با توجه به گونه‌های مورد نظر، شرایط اقلیمی و داشتن آب کافی امکان‌پذیر است، افزود: بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان کنگاور و کمترین سطح در شهرستان سرپل‌ذهاب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دوره‌ رویش گیاهان دارویی در بهار و تابستان است، افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن میزان آب مصرفی اکثر گونه‌ها، گونه‌هایی با نیاز آبی کم کشت کنند.

منصوری در ادامه از متقاضیان کاشت گیاهان دارویی درخواست کرد که در کشت گیاهان دارویی به مواردی مانند آب و خاک مناسب، فرهنگ مصرف مردم در استفاده از گیاهان دارویی، بازاریابی محصول، کارخانجات فرآوری و تضمین خرید قبل از کشت محصول توجه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.