×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تسکین روح و روان در زمستان با یک فنجان سلامتی

دمنوش گیاهی

دمنوش گیاهی

آرام بخش‌های گیاهی خوش طعم، گرم و بدون کافئین هستند و در درمان بی‌خوابی و آرامش ذهن قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. بر خلاف تصور برخی افراد، چای گیاهی از انواع خاصی از گیاهان تهیه نمی‌شود.

برای خرید مجموعه گلچین دمنوش های گیاهی، کلیک کنید

فرانسوی‌ها به جای چای گیاهی از اصطلاح داروهای جوشانده استفاده می‌کنند. زیرا این اصطلاح دقیق‌تر از چای گیاهی است. ایرانی‌ها هم به آن دمنوش می‌گویند. چای گیاهی از ترکیب آب داغ با برگ، دانه، ریشه یا پوست گیاهان دارویی تهیه می‌شود.

مارسیا دیکسون که یک گیاه‌شناس در تورنتو کانادا است می‌گوید: دمنوش های گیاهی اسانس سودمند دارد و بوی خوش آن‌که در فضای اتاق می‌پیچد خواص دارویی داشته و نوعی آروماتراپی به حساب می‌آید.

بسیاری از گیاه شناسان معتقدند، هنگام تهیه چای ها و دمنوش های گیاهی می بایست محصولاتی را تهیه کنید که مزایای دارویی داشته و هیچ نوع اسانس یا طعم دهنده مصنوعی به آنها اضافه نشده باشد. اگر چای گیاهی به صورت تی بگ هستند  باید به اندازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل آب جوش قرار گیرند.

دیکسون می‌گوید: نوشیدن دمنوش گیاهی در طول روز منجربه تغییرات قابل توجهی در خلق و خو، پوست و میزان انرژی بدن می‌شود.

دمنوش بادرنجبویه نوشیدنی مخصوص زمستان است و به تسکین روح و روان بسیار کمک می‌کند. چای بادرنجبویه برای کودکان بی‌خطر است و از کابوس های شبانه جلوگیری می‌کند.

این چای احساس طراوت را در انسان زنده نگه می‌دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.