×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی نیازمند برندسازی ملی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، قاسمی ظهر امروز در نشست تخصصی سرمایه‌گذارای و توسعه گیاهان دارویی خراسان جنوبی، اظهار داشت: برای برندسازی در زمینه گیاهان دارویی در کشور نیازمند برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی لازم هستیم.

وی افزود: با برند سازی ملی در گیاهان دارویی تولید کنندگان داروهای گیاهی می‌توانند با عرضه محصول خود با این برند ملی شناخته شوند.

مشاور ارشد قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همکاری علمی و بین‌المللی تصریح کرد: باید مطالعه شود در زمینه عرضه محصولات و گیاهان دارویی که بازارهای منطقه از جمله امارات و کشورهای اروپایی از تولیدکنندگان محصولات و گیاهان دارویی چه بسته‌بندی و چه نوع محصولی را می‌خواهند.

قاسمی بیان کرد: خراسان جنوبی دو ظرفیت وسیع در محصولات کشاورزی و گیاهی استراتژیک عناب و زرشک در ضریب نسبی کشور دارد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از شورای ایرانیان خارج از کشور، افزود: در زمینه شناساندن و عرضه گیاهان دارویی به صورت وسیع در منطقه و دنیا یک ظرفیت مطلوبی است که باید از آن استفاده کرد.

مشاور ارشد قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همکاری علمی و بین المللی اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت به این معنا است که از دانش بومی استفاده شود و با تهیه معدل ‌و ارسال به خارج از کشور برای ما تبدیل به ارز شود.

قاسمی تصریح کرد: یکی از مشکلات محصول زرشک این است که این محصول به طور مطلوب در کشورهای اروپایی شناخته نشده و هنوز به تکنولوژی قدیم خشک می‌شود.

وی بیان کرد: زعفران نیز هنوز از طریق غیر بهداشتی بسته‌بندی می‌شود که برای رفع این مشکلات در این محصولات استراتژیک باید دست به دست هم دهیم.

مشاور ارشد قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همکاری علمی و بین المللی افزود: دو کانون دانش صنعت زعفران و حمایت از صنعت زرشک وجود دارد که باید برای ارتقای این محصولات نیز از ظرفیت‌های این کانون‌ها استفاده کرد.

  1. ف م

    گیاهان دارویی به وزارتین کشاورزی و بهداشت مربوط می شود، وزارت علوم برای چه اظهار نظر می کند؟!! آن هم مشاور قائم مقام؟!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.