×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تأکید استاندار سمنان بر تولید گیاهان دارویی استاندارد و اقتصادی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمد وکیلی صبح سه شنبه در دیدار با رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور با اشاره به وجود اقلیم متنوع و داشتن چهار فصل در این منطقه اظهار داشت: استان سمنان می تواند در عرصه تولید انبوه گیاهان دارویی بعنوان استان پایلوت مطرح شود و در این خصوص با کمترین مسافت و کمترین هزینه می توان در استان تولید انبوه گیاهان دارویی را داشت.

وی افزود: برای رشد و توسعه و ترویج گیاهان دارویی باید در جامعه باور اجتماعی و  تغییر رویکردها ایجاد شود.

استاندار سمنان ضمن تاکید بر اینکه با ایجاد باور اجتماعی به سمت تجاری سازی با توجیه اقتصادی در عرصه گیاهان دارویی باید حرکت کرد افزود: این صنعت می تواند به اقتصاد خانوارهای روستایی کمک کند و باعث حفظ جمعیت و عدم مهاجرت در روستاها شود.

وکیلی همچنین با توجه به شرایط موجود استان سمنان گفت: این استان کاملا آماده است در عرصه کشت و تولید گیاهان دارویی با لحاظ استانداردهای لازم، اقلیم و مزیت های نسبی هر منطقه همکاری و مشارکت لازم را با انجمن گیاهان دارویی کشور داشته باشد.

وی همچنین از سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان خواست برای اجرا  و عملیاتی کردن بحث رشد و توسعه گیاهان دارویی در استان که بعنوان یک ارزش داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح است، تلاش کنند.

استاندار سمنان همچنین در خاتمه با اشاره به سابقه علم طب در کشور افزود: گیاهان دارویی در طبابت گذشته اصل مهمی بوده که دور شدن از گیاهان دارویی موجب رواج بیماری ها می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.