×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، ابوالفضل صدرائیه فرماندار کاشان در جلسه‌ای که با حضور مشاور عالی انجمن گیاهان دارویی کشور و دبیر شورای راهبردی و نظارت طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز در کاشان برگزار شد، اظهارکرد: اقلیم و خاک منطقه به گونه‌ای است که ناب‌ترین گلاب کشور از گل‌های روییده شده در این منطقه تولید می‌شود و بی جهت نیست که هر ساله خانه خدا با گلاب کاشان شست و شو می‌شود.

وی افزود: تأسیس اولین پژوهشکده اسانس کشور در دانشگاه کاشان و اولین صادرکننده گلاب کشور از این منطقه نشان از قابلیت‌های غنی این حوزه دارد.

فرماندار کاشان یادآور شد: فرش‌های دستباف و بی نظیر این منطقه که از سالیان گذشته و از رنگ و پود کاملاً ارگانیک تولید و بافته می‌شد یکی از نمادهای معروف و مشهور جهانی این منطقه است.

صدرائیه اظهار کرد: کاشان به عنوان پایلوت شهر گردشگری مشخص شده است و کاشان آمادگی دارد تا در حوزه سلامت نیز با رویکرد گردشگری الکترونیک سلامت ورود پیدا کند.

دبیر شورای راهبردی و نظارت طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این دیدار گفت: برای اینکه در حوزه گردشگری سلامت موفق باشیم باید به دنیا بگوییم که طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور ما نهادینه شده است.

محمد پناهی افزود: از دیرباز، طب سنتی در جای جای فرهنگ ما عجین بود و این سبب شده که ۶۰۰ سال در طب دنیا حاکم باشیم و متاسفانه با آمدن تکنولوژی جدید، طب سنتی به حاشیه رفته است. اکنون طب سنتی در جایگاه واقعی خود در حال قرار گرفتن است و طب سنتی امروز، سبک زندگی ما است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات جاری در حوزه رفتارهای سلامت، توسط طب سنتی قابل درمان و حل شدن است و می‌توانیم به عنوان پایگاه گردشگری، به هموطنان ارائه خدمات دهیم.

دبیر شورای راهبردی و نظارت طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیش از ۳۰۰ جاذبه طبیعی طب سنتی در کشور شناسایی شده است که اقلیم کاشان به جهت طبیعت کوهستانی از یک طرف و کویر از طرف دیگر بسیاری از این فرصت‌های طبیعی را در دل خود قرار داده است.

پناهی افزود: ایران از نظر تنوع گیاهان دارایی جزو برترین‌های دنیا و معادل قاره اروپا است و در حوزه گیاهان دارویی، ۵۰ میلیارد دلار در جهان گردش مالی داریم درحالی که سهم ایران کمتر از ۵۰ میلیون تومان است.

وی گفت: هنوز آمار دقیقی از حوزه گیاهان دارویی در کشور نداریم و باید مطالعه تطبیقی کامل و جامعی بین گیاهان دارویی ایران و دنیا انجام شود، ولی بدون شک شهرستان کاشان در خصوص تنوع گیاهی یکی از مناطق غنی کشور است.

دبیر شورای راهبردی و نظارت طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: یکی از خصوصیات منحصر به فرد گیاهان دارویی ایران، ارگانیک بودن آن است و در خیلی از کشورها به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شود و در ایران به دلیل موقعیت انحصاری کشور، کوهستان‌های زیبای سرد و گرم، ظرفیت رشد گیاهان خاصی در کشور وجود دارد.

وی افزود: تنوع اکوسیستمی فرصت استثنایی برای رسیدن به بحث توسعه گردشگری درمانی و توریست سلامت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.