×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دکتر عصاره: کشت گیاهان دارویی در ارتباط با صنایع مرتبط معنا پیدا می کند

دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی

دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر ‘محمدحسن عصاره‘ درهفتاد و ششمین جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی مشکل حوزه گیاهان دارویی را توجه نکردن به صنعت عنوان کرد وگفت:مشکلی که در حوزه گیاهان دارویی وجود دارد این است که در برخی مواقع وارد کشت شده ایم و صنعت را رها کرده ایم.

وی بیان کرد: اگر صنعت هر بخشی که به سمت آن رفته ایم وارد می شد، تعاملی بین صنعت و کشت به وجود می آمد، به عنوان مثال، هیچ وقت شما مشاهده نمی کنید که زارعی، چغندرقند کشت کند و محصولش روی دستش بماند، چون پیش از کشت، قرارداد دوطرفه بین کارخانه و زارع بسته شده است.

عصاره بحث ارزشگذاری فناوری را دیگر مشکل این حوزه عنوان کرد واظهارکرد: عدم توانایی ارزشگذاری فناوری یکی دیگر از مشکلات این حوزه است، باید تلاش کنیم فناوران را با صنعتگران پیوند دهیم، ارزش کار فناور به صورت کامل ریالی شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی در خصوص اقدامات این ستاد افزود: با وزارتخانه های مختلف برای معرفی نماینده و ایجاد فضای همکاری بیشتر و گسترده تر، مذاکرات و مکاتباتی صورت گرفته است که این امر، ادامه خواهد داشت، همچنین این ستاد همکاری هایی با سازمان فنی و حرفه ای داشته ،تدوین استانداردهای آموزشی شغلی در حوزه گیاهان دارویی نتیجه این تعامل است ،با این حال انتظار ما در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی، فراتر از این فعالیت ها است.

*** اقدامات گیاهی باید بر اساس استعداد هر استان برنامه ریزی شود

عصاره،با اشاره به اینکه در ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استعدادیابی و تخصص گرایی یا کدبندی استان ها و مناطق کشورآغاز شده است ادامه داد: اگر یک سند معتبر علمی در این رابطه تدوین و تنظیم شود، رخداد ارزشمندی به وقوع خواهد پیوست.

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این نشست، پیشنهاداتی برای رشد بیشتر صنعت گیاهان دارویی و بررسی سند ملی گیاهان دارویی مطرح شد.

در بخش پایانی نشست نیز، دکتر خادمی، مدرس دانشگاه در سوییس درباره مقوله حمایت از طب سنتی در قالب نظام حقوق مالکیت فکری گزارشی ارائه کرد.

هفتاد و ششمین جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، با حضور دکتر محمدحسن عصاره (دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی) و جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.