×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کندر، ترکیبی طبیعی برای تقویت حافظه

  فواید استفاده از کندر

کُندُر گیاهی دارویی است از راسته افراها (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌شود. صمغ کندر را معمولا با اسفنددانه می‌سوزانند. کندر مقوی قلب، حافظه، صاف شدن صدا و ضد خلط خونی میباشد. نام علمیاین گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra است. طعم این عصاره بسیار تلخ است .

محققان دریافتند که تجویز کندر ، به ویژه دوز ‏‎g/kg‎‏۰/۰۵ ، در دوران بحرانی رشد و نمو سیستم عصبی جنین و نوزاد ، موجب افزایش چشمگیر (۰۰۱/۰>‏‎p‎‏) قابلیتهای یادگیری ، به ویژه تقویت و نگهداری حافظه می شود . از این رو به نظر می رسد که کندر می تواند دارای تاثیری مثبت بر روند تکامل مغز و احتمالا شکل گیری مناسب درختهای دندریتی ، اکسونها و برقراری ارتباطات صحیح بین آنها باشد.

 نحوه استفاده :

بهترین راه مصرف کندر این است که آنرا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید. همچنین میتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.

خواص: 

جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را می زداید. برای حافظه مفید است و روایت شده برای قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.

  1. akbar

    با سلام من ریتالین روزی ۶ تا ۸ عدد مصرف میکنم بجای اون میخواهم دارو های کیاهی استفاده کنم کندر وسعد کوفی اکلیل کوهی جین سینگ استفاده کردم اما نتیجه ای نداشت میخواهم زود اثر داشته باشه امتحاناتم چند ماه دیده است بخاطر اون راهنماییم کننین با تشکر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.