×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارائه طرح رتبه بندی عطاری های توسط اتحادیه عطاری های شیراز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جعفر اسد افروز در این باره بیان کرد: در شیراز حدود ۳۰۰ عطار فعالیت می کنند که تعداد انگشت شماری از آن ها شامل تقریبا ۲۰ عطار که حرفه عطاری را از پدران خود به ارث برده اند و کاملا با کاربردهای گیاهان آشنا هستند، توان تجویز گیاهان دارویی را دارند.

وی با بیان اینکه بعضی از مردم با نا آگاهی خود برای تجویز گیاهان دارویی به عطاری هایی که تنها قادر به تشخیص گیاهان و ارائه آن به مشتری ها هستند، مراجعه و برای خود مشکل ایجاد می کنند، اظهار داشت: اگر علوم پزشکی همکاری های لازم را انجام دهد و با انجام امتحان و غربالگری، عطارهای شایسته و پرسابقه ای را که علم تجویز گیاه دارویی را دارا هستند، مشخص کند تا جداسازی این عطارها از بقیه انجام شود، به نفع مردم خواهد بود.

رئیس اتحادیه عطاری های شیراز تاکید کرد: از این طریق مردم می دانند که برای اینکه گیاه دارویی برای آن های تجویز شود، باید به کدام عطاری مراجعه کنند و از طرفی چنین عطاری هایی چون زیر ذره بین قرار می گیرند، بررسی های لازم از عملکرد آن ها به عمل می آید.

اسد افروز با بیان اینکه ولی در حال حاضر طبابت در عطاری ها ممنوع است و هیچ عطاری حق ندارد برای مردم چیزی تجویز کند، گفت: بازرسی های مداوم برای جلوگیری از این امر توسط اتحادیه انجام می شود.

وی توضیح داد: از افرادی که به تازگی قصد ورود به این حرفه را دارند، امتحانی برای سنجش میزان آشنایی آن ها با گیاهان مختلف انجام می شود تا پس از آن موفق به اخذ پروانه شوند و علاوه بر این، ۸۰ ساعت از آموزش شناخت گیاهان برخوردار می شوند.

رئیس اتحادیه عطاری های شیراز همچنین با تاکید بر اینکه عرضه برخی از اقلام مانند قرص برنج در عطاری ها ممنوع است، گفت: اگر مردم مورد تخلفی را مشاهده کردند می توانند با تماس با شماره ۳۸۲۰۹۵۹۸ آن را به اتحادیه اطلاع دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.