×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه ریزی برای کشت ۱۱۰ هکتار گیاهان دارویی در سنقر و کلیایی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمد قاضی هرسینی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در ۵۰۰ هکتار از حاشیه کوه روستای سلیمان شهرستان سنقروکلیایی اظهار داشت: در راستای ترویج کشت گیاهان دارویی در این شهرستان از کشاورزان برای کشت گیاه دارویی کنجد به جای نخود در اراضی دیم حمایت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سنقروکلیایی با بیان اینکه جهاد کشاورزی سنقروکلیایی به دنبال افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی است افزود: با توجه به توانایی علمی کارکنان جهاد کشاورزی، امکانات و زیستگاه مناسب شهرستان سنقروکلیایی اقدامات لازم برای تشویق و ترغیب کشاورزان در جهت کشت گیاهان دارویی انجام شده است.

هرسینی درباره گونه‌های گیاهان دارویی که در این شهرستان کشت می‌شود گفت: شهرستان سنقروکلیایی از دیرباز زیستگاه رویش گیاهان دارویی بوده و کشت کرچک و گلرنگ در بسیاری از اراضی سبب ایجاد درآمدزایی مناسبی برای کشاورزان شده است.

وی با اشاره به لزوم آموزش نسل‌های جوان به کشت گیاه دارویی و حمایت از آن‌ها عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی به منظور شناسایی گونه‌های مختلف گیاهان دارویی از جمله شقایق، کاسنی، گل ختمی، بومادران، آویشن، پنیرک، ریواس، کتیرا و کنگر صحرایی انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.