×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نرم‌افزار کتابخانه جامع طب رونمایی شد

نرم‌افزار کتابخانه جامع ۱٫۵ که شامل متن کامل ۹۰۶ عنوان کتاب و رساله طبّی در هزار و ۲۰۰ جزء به زبان فارسی، عربی، اردو و انگلیسی است که به موضوعات طبّ قرآنی، طبّ روایی، احکام پزشکی، اخلاق پزشکی، بهداشت، مبانی طب و مفردات دارویی می‌پردازد.

از دیگر موضوعات این نرم‌افزار بیماری‌‌ها، داروسازی و صنعت، تاریخ پزشکی، غذاشناسی، جراحی، گیاهان دارویی، چشم پزشکی، سم‌شناسی، دام پزشکی، کتاب‌شناسی، کشاورزی، شرح قانون در طب و معدن‌شناسی هستند.

کتاب‌‌های طبّی در این نرم‌افزار بر اساس محورهای مرجع، عمومی، اسلامی، احکام، اخلاق پزشکی، تاریخ پزشکی، طبّ منظوم، اصطلاحات، الفاظ و تصویری به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی گردآوری شده است.

در این نرم‌افزار دسترسی به آثار بزرگانی مانند بقراط، جالینوس، حنین، جابربن‌‌حیان، محمدبن‌‌زکریای رازی، علی‌بن‌عباس، ابوعلی‌سینا ،ابوسهل، سیداسماعیل جرجانی، ابن‌رشد و ابن‌بیطار وجود دارد.

ابن‌نفیس قرشی، چغمینی، ابن‌الیاس شیرازی، نفیس‌‌بن‌عوض کرمانی، عماد‌الدین‌ شیرازی، حکیم علی گیلانی، داود انطاکی، حکیم مؤمن، شاه ارزانی، عقیلی شیرازی و ناظم جهان از دیگر بزرگانی هستند که آثار ایشان در این نرم‌افزار قرار داده شده است.

اتصال واژگان متون به لغت‌‌نامه‌‌های برنامه و به بیش از ۵۱ هزار اصطلاح و لفظ طبّی، جست و جوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارت، جست و جو در بیش از ۶۴۸ هزار عنوان باب و سر فصل از طریق فهرست گزینشی، متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی و قابلیت جست و جو در آیات از جمله امکانات این نرم‌افزار است.

یادداشت‌‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن، نمایش تغییرات نسبت به نسخه قبل از قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

مخاطبان این نرم‌افزار پژوهشگران طب هستند که برای عموم اشخاص جامعه نیز کاربرد دارد؛ این نرم‌افزار در قالب دو لوح فشرده و قابلیت نصب بر روی سیستم عامل ویندوز و به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شده و به زودی عرضه خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.