×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۸۰۰۰ هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، گودرز باقری افزود: بیشترین میزان گیاهان دارویی کشت شده در اراضی مرتعی استان در سال جاری با ۱۲هزار هکتار مربوط به کشت آنغوزه بوده است.

وی کرفس، جاشیر و باریجه را از دیگر گیاهان دارویی مهم کشت شده در سطح اراضی مرتعی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کردو افزود: از این میزان سطح زیرکشت دارویی حدود دو هزار و ۱۶۰ هکتار مربوط به شهرستان های کهگیلویه، لنده وچرام بوده است.

باقری با اشاره به ضرورت توسعه، تولید و فرآوری گیاهان دارویی در استان، گفت: یکی از این گیاهان که علاوه بر خواص دارویی دارای کاربرد اقتصادی چشمگیر در صنعت داورسازی دارد،گیاه آنغوزه است.

وی تصریح کرد: با توجه به استعداد یابی که در زمینه توسعه گیاهان دارویی در سطح استان و گیاه آنغوزه انجام شده کشت این گیاه تا سال های آینده به بیش از ۲۰۰ هزار هکتار می رسد.

باقری با بیان اینکه از مجموع دو هزار و ۱۰۰گونه گیاهی در این استان افزون بر۴۲۵گونه آن دارویی است، افزود: از هر پنج گونه گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد یک گونه آن کاربرد دارویی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون بیش از شش هزار هکتار از عرصه های منابع ملی این استان به جنگل کاری و توسعه فضای سبز با گونه بادام تلخ اختصاص یافته است.

وی ابراز داشت: بیش از یکهزار هکتار آن مربوط به شهرستان بهمئی بوده است.

باقری هدف از اجرای این طرح ها را توسعه فضای سبز به ویژه برای مناطقی که فاقد پوشش مناسب جنگلی هستند،اعلام کرد و افزود: اجرای طرح های جنگل کاری تا حد قابل ملاحظه ای موجب افزایش روحیه مشارکتی بهره برداران در مناطق مختلف استان شده است.

وی افزود: کهگیلویه وبویراحمد دارای یک میلیون و ۷۰۰هزار هکتار جنگل ومرتع است که بخش عمده ای از این مناطق مستعد برای کشت گیاهان دارویی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.